سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از توقیف یک محموله البسه خارجی قاچاق به ارزش 400 میلیون ریال توسط کارآگاهان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ 17 September 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین ترکیان، اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه روند سرکشی از انبارها، باربری ها و محل های تخلیه بار سطح شهر اصفهان از دپوی کالای قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی های لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع، طی هماهنگی با مقام قضایی از محل بازدید کردند که در نتیجه این عملیات تعداد 9 کیسه البسه خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه و نگهداری می شدند، کشف و توقیف شد.

ترکیان با بیان اینکه ارزش این محموله توسط کارشناسان 400 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک فرد متخلف نیز دستگیر و همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با تاکید بر تداوم این گونه بازدید ها و اقدامات کنترلی به مسئولان و صاحبان انبارها هشدار داد و گفت: در صورتی کالای قاچاقی در انباری کشف شود صاحب آن انبار بایستی نسبت به آن پاسخگو باشد و ماموران برابر قانون با وی برخورد خواهند کرد.

کلاهبرداری زوج جوان با شگرد فروش لباس در اینستاگرام

همچنین رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی کلاهبردار اینستاگرامی که به بهانه فروش لباس زنانه از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد و گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان مبنی بر اینکه پس از سفارش لباس از طریق فروشگاه اینستاگرامی و واریز اینترنتی 2میلیون ریال به حساب فروشنده نه تنها کالایی دریافت نکرده بلکه وی پاسخگو نبوده و پس از مدتی صفحه خود را حذف کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي افزود: پس از دریافت اظهارات شاکی و تشکیل پرونده با انجام تحقیقات صورت گرفته عامل کلاهبرداری که مرد جوان و همسرش بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان، افزود: در بازجویی های به عمل آمده از متهمان مشخص شد مرد جوان با راه اندازی صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تبلیغ پوشاک به بهانه فروش با همکاری همسرش که بازاریابی و تبلیغ این صفحه را بر عهده داشته مشتریان را به پرداخت هزینه به حساب بانکی ملزم می کردند ولی هیچ کالایی را تحویل مشتری نمی دادند.

وی گفت: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می کنند و نا آگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالی که باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نیست، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار