استاندار مرکزی گفت:
وضعیت واحد هپکو در اراک حداکثر تا یک ماه آینده از سوی مراجع تصمیم‌ساز تعیین تکلیف می‌شود.
کد خبر: ۷۸۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸ 19 September 2019

به گزارش تابناک مرکزی نقل از ایرنا، سید«علی آقازاده» عصر پنجشنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی افزود: هپکو از صنایع بزرگ و سرمایه‌های اقتصادی و تولیدی مهم است که همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات آن و تعیین تکلیف نهایی به کار گرفته شده است.

وی توضیح داد: بهبود فضای کسب و کار در استان مرکزی اولویت کاری است و در نتیجه تعامل و همکاری  بخش دولت و خصوصی دستاوردهای خوبی در این حوزه حاصل شده است.

استاندار مرکزی اظهار داشت : تبعیت از قانون محور تمامی فعالیت‌های اقتصادی استان است و هیچ مرجعی حق ندارد در راستای امور صنعتی و تولیدی با برداشت‌های سلیقه‌ای عمل کند.
آقازاده گفت: نشست‌های منظم و پیگیری مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان امسال باعث شده که بهبود فضای کسب و کار نسبت به مدت مشابه قبل در این استان رقم بخورد.

وی اظهار داشت: شاخص‌های کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی استان بهار امسال در مقایسه با سه ماه پاییز و زمستان پارسال استان بهبود داشته است که این مهم باید روز به روز تقویت شود.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تیز در این نشست گفت: تحریم‌های ظالمانه باعث شده تولیدکنندگان فشار زیادی را متحمل شوند و نیاز است در این شرایط با حمایت هدفمند تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
سید«مهدی مقدسی» افزود : استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط کنونی اصلی مهم است.

وی اظهار داشت: در بهار سال گذشته شاخص‌های کسب و کار در استان رضایت‌بخش نبود اما با  ایجاد تعامل بین بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی حرکت رو به رشدی تجربه شده است.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از کشورها اختیارات استانی و منطقه‌ای است و دامنه تصمیم‌سازی با مقتضیات مدیران بومی مشکلات را راحت‌تر حل می‌کند.

مقدسی در ادامه افزود: تمامی دستگاه‌ها از خدمات دولت هوشمند الکترونیک بهره‌مند نشده‌اند و این در حالی است که دولت هوشمند می‌تواند مانعی در برابر فساد و قاچاق باشد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: حمل و نقل از شاخص‌های موثر بر قیمت تمام شده محصولات است و برای رقابتی بودن صنایع استان باید حمایت از تولیدکنندگان در این خصوص پررنگ‌تر شود.

«منوچهر توسطی» افزود: پایش فضای کسب و کار، موقعیت استان مرکزی را در مقایسه با سایر استان‌ها نشان می‌دهد که به گواه آمار شرایط استان نسبت به سایر نقاط کشور مطلوب است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت ‌کنند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار