زنگ مدارس آذربایجان شرقی نواخته شد
امروز اول مهرهمزمان با آغاز سال تحصیلی 99- 98 با حضور 780 هزار نوآموز و دانش آموز آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور، زنگ مدرسه در مدرسه دخترانه موحد تبریز توسط نماینده ولی فقیه استان نواخته شد.
کد خبر: ۷۸۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 23 September 2019

به گزارش تابناک تبریز، مراسم رسمی شروع سال تحصیلی جدید با حضور حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و مسئولین استانی در دبیرستان دخترانه موحد ناحیه 4 تبریز آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به ویژگی های جنگ نرم و تاثیر آن در بنیان فکری و اخلاقی دانش‌آموزان تاکید کرد: پدران و مادران نباید تربیت فرزندان خود را تنها به مدرسه بسپارند بلکه با ارتباطی مستقیم با مربیان آموزشی و پرورشی در هدایت و کنترل آینده‌سازان کشور نقش‌آفرین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی و زنگ مهر در مدرسه دخترانه دکتر موحد تبریز گفت: جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمن ضرورت هماهنگی و ارتباط تنگاتنگ اولیای دانش آموزان و مربیان مراکز آموزشی را برای هدایت و کنترل آینده سازان کشور دو چندان کرده است از این رو باید خانه و مدرسه به امر تعلیم و تعلم تمرکز دو جانبه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار ارتقای سطح تحصیلی تذهیب نفس دانش آموزان باید اولویت اولیا و مربیان مراکز آموزشی باشد، خاطرنشان کرد: اولیای دانش آموزان آرزو دارند فرزندانی داشته باشند که از نظر معنوی و اخلاقی در بالاترین سطح قرار داشته باشند از این رو باید همکاری و هماهنگی خانه و مدرسه برای تحقق این امر مهم بسیار ضروری به نظر می رسد.

 وی با بیان اینکه نا امیدی استکبار از برخورد سخت با ملت ایران؛ گفت: رمز موفقیت دانش آموزان برای غلبه بر بدخواهان درمرحله اول ارتقای سطح تحصیلی است که در این زمینه مسئولان آموزش و پرورش وظیفه ای سنگین برعهده دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این آیین گفت: همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی زنگ آغاز سال تحصیلی ۹۹_۹۸ با حضور ۷۸۰ هزار نوآموز و دانش آموز ،۵۰ هزار فرهنگی در هشت هزار و 200 مدرسه استان نواخته می‌شود.

وی تاکید کرد: تمامی مسئولین در راستای بازگشایی مطلوب مدارس، کمک کار آموزش و پرورش هستند و مسئولین تعلیم و تربیت آینده سازان کشور در گرو هماهنگی و همکاری هستند.

پاشایی افزود: در راستای عدالت آموزشی تمام روستاهای دور دست دارای معلم بوده وتلاش می‌کنیم هیچ دانش آموزی به دلیل مسائل مالی از تحصیل باز نماند.

وی بیان کرد: مدرسه جایگاه علم و ایمان بوده و تربیت دانش آموزان متعهد و متخصص در تراز انقلاب اسلامی رسالت اصلی دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجان شرقی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار