فرصت قانونی صاحبان حرف و مشاغل پزشکی برای استفاده از دستگاه کارتخوان از امروز اول مهر ماه به پایان رسید ، مدیر کل امور مالیاتی فارس با اعلام پایان فرصت ارائه شده اظهار داشت : در صورت عدم نصب و عدم استفاده از دستگاه POS و پایانه فروشگاهی صاحبان این مشاغل با عنوان فرار مالیاتی مشمول جرایم خواهند شد.
کد خبر: ۷۸۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ 23 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:ناصر هاشمی مدیر کل امور مالیاتی فارس روز دوشنبه اول مهر ماه با تاکید بر الزام پزشکان به نصب و استفاده از پایانه فروش اعلام کرد: براساس بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸، صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال جاری بوده اند.

هاشمی افزود: با توجه به فراهم کردن بسترهای مناسب فنی و همچنین برگزاری نشست‌های مختلف با نظام پزشکی و ارائه آموزش‌های لازم و اطلاع رسانی از طرق مختلف جهت آگاه سازی پزشکان به تکالیف خود در این خصوص، موکدا یادآور می شود در صورت عدم نصب و استفاده از دستگاه POS ، از ابتدای مهرماه صاحبان این مشاغل مشمول جرایم خواهند شد.

مدیر کل امور مالیاتی فارس تاکیدکرد: با توجه به جرم انگاری موارد فرار مالیاتی در ماده ۲۷۴ قانون مالیات های مستقیم و مجازات ‌های تعیین شده و در راستای شفاف سازی درآمدهای واقعی ، از تمامی ظرفیت های قانونی در راستای برخورد قاطع با مرتکبان فرار مالیاتی استفاده خواهد شد.

هاشمی یادآور شد: استفاده از دستگاه pos دیگران ، استفاده از حساب بانکی دیگران و استفاده از pos صندوق‌های قرض الحسنه و موسسات خیریه نیز تخلف و جرم مالیاتی محسوب می شود.

وی افزود: در صورت شناسایی موارد مربوط به فرار مالیاتی و یا اطلاع رسانی شهروندان از طریق تماس با مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ و یا گزارشات مکتوب در این خصوص با مرتکبان فرار مالیاتی برابر قانون برخورد خواهد شد و اصل بر اجرای قانون از سوی تمامی افراد جامعه و تحقق عدالت مالیاتی است .

مدیر کل امور مالیاتی فارس اظهار داشت: در دستگاه کارتخوانی که به نظام مالیاتی متصل شده باشد آرم سازمان مالیاتی و شماره اختصاصی که توسط سیستم سازمان مالیاتی به دستگاه POS اختصاص داده شده است در فیش استخراج شده از دستگاه، قابل رویت است و شهروندان می توانند در هنگام مراجعه به مراکز درمانی در صورت عدم نصب دستگاه POS و یا عدم مشاهده آرم و عنوان سازمان مالیاتی کشوردر فیش ارائه شده توسط دستگاه از طریق مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ موارد را اطلاع دهند.

هاشمی با اشاره به مفاد ماده (۳) آیین نامه اجرایی تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر تعیین مشاغل جدید مشمول نصب سامانه صندوق فروش عنوان کردند: براساس مصوبه اخیر، ۱۵ گروه شغلی که ۵۰ صنف را در بر می‌گیرد شامل این قانون می‌شوند.

وکلا، مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده، دفاتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، تالار پذیرایی، رستوران ها، چلوکبابی ها، کبابی ها، اغذیه فروشی‌ها و فست فودی‌ها، سفره خانه‌های سنتی و کافی شاپ‌ها، کترینگ ها و تهیه غذاها، قهوه خانه ها، سالن های غذاخوری و باغ تالارها، باغ سراها، طباخی ‌ها، آش و حلیم پزی‌ها، جگرکی‌ها، کته کبابی‌ها، بریانی فروشی ها و مشاغل مشابه مشمول نصب صندوق فروش و پایانه فروشگاهی هستند .

همچنین مرکز اقامتی از قبیل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مهمان خانه‌ها، مسافرخانه‌ها، باغ ویلاها، اقامتگاه‌های بین راهی و متل‌ها، نمایشگاه ها و فروشگاه‌های وسایط نقلیه موتوری( به استثنای ماشین آلات راهسازی، ساختمانی و کشاورزی) آرایشگاه ‌های مردانه و زنانه، آجیل و خشکبار فروشی ها (به استثنای مشمولین ماده (۸۱) قانون مالیات های مستقیم و واردکنندگان)، قنادی‌ها و شیرینی فروشی ‌ها، آب میوه فروشی ها، بستنی و فالوده فروشی‌ها، میوه و تره بار فروش‌های مستقر در میادین میوه و تره بار، بار فروشی‌های میوه و تره بار و میوه فروشی‌ها از دیگر مشاغل مشمول این قانون هستند .

مجموعه های فرهنگی و ورزشی، نوشت افزار فروشی‌ها( به استثنای تولید کنندگان و وارد کنندگان)، بازی های رایانه‌ای(گیم نت‌ها) و کافی‌نت‌ها و دفاتر خدمات ارتباطی(دفتر خدمات مشترکین تلفن همراه و ثابت و خدمات پستی)، دفاتر خدمات الکترونیکی( از جمله دفاتر پلیس+۱۰ ، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دفاتر خدمات پیشخوان دولت و خدمات الکترونیک قضایی) نیز از ابتدای سال ۱۳۹۹ ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی) و صدور صورتحساب فروش(فاکتور) مطابق مقررات می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار