مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت:
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: تا این لحظه شهرستان‌های تفرش و آشتیان با نرخ ۱۹.۸ درصد و شهرستان ساوه با نرخ ۷.۸ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین نرخ سالمندی استان را دارا هستند
کد خبر: ۷۸۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵ 24 September 2019

سالمندان

به گزارش تابناک مرکزی -  زهرا امینی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد خاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر استان مرکزی در رتبه بندی سالمندی کشور رتبه اول کشور را داراست و با توجه به افزایش روزافزون جمعیت سالمندی کشور، لزوم چاره اندیشی برای حل این معضل بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۳۰ در حدود ۳۰ جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، افزود: تا این لحظه شهرستان‌های تفرش و آشتیان با نرخ ۱۹.۸ درصد و شهرستان ساوه با نرخ ۷.۸ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین نرخ سالمندی استان را دارا هستند و شهرستان اراک نیز با نرخ ۱۰.۸ درصدی در رتبه‌های میانی استان از این حیث قرار می‌گیرد.

امینی با استناد به فرموده‌های مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگ سازی در راستای احترام و تکریم سالمندان، گفت: بر اساس سیاست‌های کلی جمعیت کشور باید اقدامات لازم در جهت تأمین سلامت و نگهداری سالمندان و پیش بینی ساز و کار لازم برای بهره مندی از تجارب این قشر از جامعه در تمام عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت شعار هفته سالمندی را در سال ۲۰۱۹ "فرصت‌های برابر برای تمام سنین" نامگذاری کرده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌هایی از جانب شورای ملی سالمندی کشور به تمام استان‌ها ابلاغ شده است، ما تلاش داریم با همکاری بنیاد فرزانگان و استفاده از ظرفیت‌های سرشار استان، بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: دیدار مدیران، معاونان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان از مراکز فعال سالمندی، برگزاری مراسم نکوداشت بازنشستگان دستگاه‌های استان و خانواده‌های ایشان، شناسایی و معرفی بازنشستگان موفق، شرکت در نماز جمعه و هماهنگی با ستاد برگزاری نماز جمعه استان، ترویج فرهنگ منزلت و تکریم سالمندان، هماهنگی با مساجد جهت آگاهی سازی عمومی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، نشست با استاندار، فرماندار و نمایندگان مجلس جهت رفع نواقص و چالش‌های حوزه سالمندی و... از اقداماتی هستند که در هفته سالمند با محوریت اداره کل بهزیستی استان برگزار می‌شوند.

امینی از برپایی ایستگاه‌های سلامت و مشاوره سالمندان در سطح شهر به منظور اطلاع رسانی در خصوص مراکز بهداشتی و توانبخشی سالمندان در هفته سالمند خبر داد و افزود: خوشبختانه با همکاری استاندار و مسئولین مربوطه اجرای طرح مرکز طب سالمندی استان به عنوان یکی از مراکز موثر در حوزه پیشگیری و درمان کلید خورده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

وی از اجرای طرح "پویش مشق مهر" به منظور تأمین نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد و گفت: برنامه ریزی اجرای این طرح از حدود ۲ ماه پیش در استان کلید خورد و از این حیث استان مرکزی جز اولین استان‌هایی بود که در اجرای این پویش وارد عمل شد. خوشبختانه با مشارکت فعال خیرین و استفاده از ظرفیت‌های محیطی و مجازی اقدامات خوبی در این جهت اجرای این طرح انجام شد و تفاهم نامه‌ای نیز ما بین اداره کل بهزیستی استان و قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران در جهت تأمین نوشت افزار‌های لازم برای دانش آموزان نیازمند به امضا رسید.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای این طرح مشکل تأمین نوشت افزار تمامی ممدجویان که بعضا زیر نظر بهزیستی هم نبودند برطرف شد و در روز جمعه هفته گذشته تمامی اقلام تهیه شده به نیازمندان تحویل داده شد. در همین راستا در سراسر استان و با همکاری فرمانداران شهرستانها، تعداد ۱۲۰ پک یک میلیون ریالی در شازند، ۱۰۰ بن خرید لوازم تحریر در دلیجان، ۹۰ پک یک میلیون ریالی در زرندیه، ۲۰۰ پک لوازم تحریر به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال و همچنین توزیع ۱۰۰ بن خرید کفش و لباس در شهرستان محلات، ۸۰ پک لوازم تحریر به ارزش ۷۰ هزار تومان در تفرش و ۱۰۰۰ پک لوازم تحریر در اراک در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار