پیروز حناچی شهردار تهران با اشاره به اهمیت توسعه دوچرخه‌سواری و حمل و نقل پاک در پایتخت گفت: تهران را باید از تسلط خودروها بر شهر نجات دهیم.
کد خبر: ۷۸۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 24 September 2019

حناچی: تهران را باید از تسلط خودروها نجات دهیم

به گزارش تابناک تهران، وی روز سه‌شنبه در آیین تحویل ۱۰۰ دوچرخه به دانش‌آموزان دبیرستان ابوریحان بیرونی منطقه ۱۷ تهران افزود: ۸۰ درصد آلودگی در تهران منشا فسیلی دارد و ۴۰ درصد از آن نیز در نتیجه تردد خودروهاست.

وی توسعه دوچرخه‌سواری را از راهکارهای موثر برای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: فرض بر این  است که هر کس با دوچرخه تردد می‌کند یک خودرو حذف می‌شود.

به گفته شهردار تهران، حرکت امروز برای کمک به فرهنگ دوچرخه سواری جریان‌ساز حرکتی جدید است و امیدوارم که روزی تهران را از تسلط خودروها بر شهر نجات دهیم.

حناچی با اشاره به اینکه در گذشته تردد در پایتخت بیشتر از طریق دوچرخه انجام می‌گرفت اظهارداشت: در روزگار قدیم شهرها به این تعداد وسایل نقلیه نداشت و ما بچگی خودمان را با دوچرخه گذراندیم.

دوچرخه

 

وی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت که نقش دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس بی‌بدیل بود.

شهردار تهران با اشاره به حمله رژیم بعثی به تهران در سال ۵۹ گفت: زمانی که هواپیماهای رژیم بعثی به تهران حمله کردند سطح پرواز آنقدر پایین بود که ما کلاه سفید خلبان را می‌توانستیم ببینیم.

حناچی با اشاره به رهنمودهای امام خمینی (ره) در آن زمان افزود:‌ حضرت امام آن زمان آرامش را به کشور برگرداندند و در سخنانی اعلام کردند هدف از این اقدام رژیم بعثی ارعاب و گرفتن روحیه مردم است که همین این اقدام موجب انسجام و وحدت ملی بیشتر مردم شد.

مناسب سازی معابر برای تردد دوچرخه

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در حاشیه این مراسم  در جمع خبرنگاران گفت: امروز ۱۰۰ دستگاه دوچرخه برای فرهنگ‌سازی به صورت رایگان به دانش‌آموزان تحویل شد؛ این دوچرخه ها و سرنشین آنها بیمه هستند.

وی ادامه داد: این دوچرخه ها تحویل مدیر مدرسه است و می‌تواند سالانه بین دانش آموزان توزیع کند یا در قالب هدیه به دانش آموزان ممتاز بدهد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مناسب سازی معابر برای تردد دوچرخه در دستور کار قرار دارد.

محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ نیز در این مراسم گفت: دبیرستان ابوریحان به عنوان اولین دبیرستان در تهران به سه شنبه های بی‌دود پیوست و در طول هفته نیز دانش آموزان و برخی معلمان در مسیر منزل به مدرسه و برعکس  با دوچرخه تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ دستگاه دوچرخه را ما تحویل دادیم، ۳۰ دوچرخه نیز خود دانش آموزان داشتند، هفت مربی و معلم نیز در این امر مشارکت می‌کنند که نهایتا در گام اول با ۱۳۷ دوچرخه این کار را آغاز کردیم.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم گفت: برای توسعه کشور به نیروی انسانی مجرب و سالم احتیاج است و این کار بزرگ فرهنگی که امروز در حوزه دوچرخه انجام شد در راه ارتقای سلامت نیروی انسانی است.

وی ساماندهی سرویس مدارس یکی از مهمترین کارهای مشترک با شهرداری تهران برشمرد که امسال با جدیت و کیفیت خوبی انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار