استاندار اصفهان اظهار داشت: دانشجویان با ورود به دانشگاه ها راه رسیدن به فضیلت را پیدا کرده اند زیرا علم آموزی یکی از راه های رسیدن به کرامت انسانی است.
کد خبر: ۷۸۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 24 September 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکترعباس رضایی در آیین آغاز سال تحصیلی نودانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس و تبریک سال تحصیلی به دانشجویان اظهار داشت: شهدای گرانقدر، انسان هایی بودند که به خوبی راه کرامت و سعادت را شناختند و رستگار شدند.

وی ادامه داد: تفاوت وجودی انسان با دیگر مخلوقات، شناخت خویشتن خویش است چراکه هرکس خود را بشناسد خدا را نیز شناخته است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: هزاران سال است که معرفت به ابعاد مختلف شخصیت آدمی، دغدغه انسان شناسان دنیا است اما بهترین راه برای رسیدن به این مطلوب، یاری جستن از پرودگار متعال است زیرا به خوبی مخلوق خود را می شناسد و از توانمندی هایش آگاهی دارد.

وی اضافه کرد: خداوند در طول تاریخ، با کلمات آفاقی، انفسی و وحیانی با انسان سخن گفته و راه خوشبختی را به او نشان داده است.

رضایی تصریح کرد: انسان از ابتدای تولد دارای کرامت ذاتی هست اما آنچه فضیلت زندگی متعالی را به او اعطا می کند، کرامت اکتسابی است که باید آن را با تلاش و کوشش مستمر به دست آورد چراکه کرامت اکتسابی حرکت از خود به درون خود و پس از آن حرکت به سمت خداوند متعال است.

وی افزود: دانشجویان با ورود به دانشگاه ها راه رسیدن به فضیلت را پیدا کرده اند زیرا علم آموزی یکی از راه های رسیدن به کرامت انسانی است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: آموختن علم، مسئولیت فراوانی به دنبال خود می آورد زیرا انسان عالم همواره در بزرگراه دانایی به دنبال کمال و معرفت است به همین دلیل به همه دانشجویان توصیه می کنم که اقتضائات زندگی در دانشگاه را دریابید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار