نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هرکسی به طور مستند درباره حمایت مسؤولان استان از پرونده‌های فساد اطلاعی دارد و اعلام کند نماینده مجلس می‌تواند با بعد نظارتی بر اساس قانون اساسی در همه ابعاد مملکتی به سؤال، نظارت و استیضاح بپردازد.
کد خبر: ۷۸۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ 24 September 2019

ابوالفضل ابوترابی با اشاره به موضوع شفافیت، مبارزه با فساد و اصلاح ساختارهای فسادبرانگیز اظهار کرد: نمایندگان مجلس در بحث مبارزه با فساد باید فراتر از استان خود عمل کنند و قوه قضاییه و دستگاه قضا که در هر استان مبارزه با فساد را انجام داده و پیگیری می‌کنند مورد حمایت کامل قرار دهند.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نماینده مجلس نمی‌تواند مورد به مورد به پرونده‌های فساد ورود کند زیرا خلاف قانون است، کار نماینده مجلس در خصوص فساد حمایت از دستگاه قضا و شخص رییس قوه قضاییه است و هر کجا قانون ضعف دارد قانون را اصلاح کند.

وی افزود: کاملاً از دستگاه حمایتی و اهتمامی که بر مبارزه با فساد دارد حمایت می‌کنیم اما ورود مورد به مورد نه وظیفه و نه کار نماینده است بلکه بر عهده ضابطین دستگاه قضا، اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، حراست‌ها، حفاظت‌ها و قوه قضاییه است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان هم از دستگاه قضایی استان و ضابطین آن حمایت می‌کنیم و همین حمایت کافی است، در خصوص ورود به پرونده‌های فساد در دستگاه‌های دولتی یا مدیران دستگاه‌های اجرایی ضابط دادگستری، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی باید پرونده را تشکیل دهند حتی فرمانداری و استانداری هم در این قضیه نقشی ندارند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در خصوص شائبه‌هایی که در استان درباره فساد برخی افراد هست یا اگر هرکسی به طور مستند درباره حمایت مسؤولان استان از پرونده‌های فساد اطلاعی دارد و اعلام کند نماینده مجلس می‌تواند با بعد نظارتی بر اساس قانون اساسی در همه ابعاد مملکتی به سؤال، نظارت و استیضاح بپردازد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار