مسیب قبادیان در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: ۸۰ درصد مسیر اربعین استان تحت پوشش اینترنت ۳G است.
کد خبر: ۷۸۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 25 September 2019

 

 

 

 

 

 

 

مسیب قبادیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی و آمادگی استان در تردد زائرین از مرز مهران و مسیر عبوری آن‌ها از کرمانشاه گفت: در سال‌های گذشته با توجه به عبور زائرین از استان و فراهم شدن زیرساخت‌های ارتباطی با خیال راحت به استقبال اربعین می‌رویم. از ورودی استان (کنگاور) تا مرز خسروی در مسیر‌های جاده‌ای و کمربندی‌های روی مسیر بیش از ۵۳ سایت همراه اول داریم که همه آن‌ها حداقل به ۳G و در حاشیه شهر‌ها به ۴G ارتقا داده شده و بیش از ۸۰ درصد مسیر زیر پوشش ۳G است.  

وی در ادامه افزود: تقریبا در مسیر ۳۰۰ کیلومتری کربلا بیش از ۹۸/۵ درصد سیگنال قوی داریم و در ۵ نقطه در فاصله‌های چند صد متری عدم پوشش داشته که همکاران ما در حال بهینه سازی مسیر هستند. عمده مشکل ما در مسیر، در کمربندی شرقی کرمانشاه و کمربندی سرپل ذهاب به قصرشیرین بود که برای پوشش آن دو سایت جدید ظرف ۱۰ روز آینده در مدار سرویس قرار می‌گیرند.

مدیر عامل مخابرات منطقه کرمانشاه اظهار داشت: در قصرشیرین تا مرز خسروی با پیش بینی جمعیت بالا، ۷ سایت در حال اضافه شدن بوده که از مسیر قصرشیرین تا خسروی ۳ سایت پیرامون پایانه و ۴ سایت اضطراری در حال نصب است که تا پایان هفته تکمیل می‌شود، تا با پوشش ۳G و ۴G و باند‌های فرکانس دوگانه مشکل ترافیک در آن ایام را نیز حل کنیم. قابل ذکر است ایجاد یک سایت جدید بالغ بر ۲ ونیم میلیارد تومان هزینه بردار است و در پروژه اربعین ۸ سایت اضطراری برای کاهش ترافیک نصب شده و در استان باقی مانده تا در مناسبت‌های خاص از آن استفاده شود.

قبادیان با بیان اینکه در ورودی کمربندی قصرشیرین و یک نقطه از شهر ۲ سایت ثابت در داخل شهر در حال نصب و راه اندازی است گفت: وای فای در پایانه خسروی در حال نصب بوده که محدوده پایانه از گیت‌های ورودی و خروجی و محدوده آن تحت پوشش وای فای رایگان قرار می‌گیرد. بالن سازمان فضایی کشور در پایانه نصب و خدمات اینترنت همراه رایگان می‌دهد. قابل ذکر است که تیم پشتیبانی همراه اول برای ارائه خدمات این اپراتور مانند خرابی سیمکارت هم‌اکنون در پایانه مستقر هستند.

مدیر عامل مخابرات منطقه کرمانشاه تصریح کرد: اپراتور همراه اول سال گذشته مسیر نجف کربلا را تحت پوشش رایگان اینترنت قرار داد که تاکنون اجازه این مورد از طرف کشور عراق برای حذف هزینه رومینگ داده نشده است.

 وی در پایان با اشاره به نصب ۱۸ کیلومتر فیبر نوری تا قصرشیرین برای بازگشایی احتمالی مرز خسروی عنوان کرد: تجهیزات انتقال تا ۱۶ برابر ظرفیت قصرشیرین ارتقا یافته و در مسیر خسروی تا ((((کولوا)))) مسیر جاده‌ای برای پایداری ارتباط را داریم؛ در تامین نیاز سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم انجام و تجهیزات لازم مثل امواج رادیویی و فیبر نوری از منابع ملی تامین شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار