امام جمعه تبریز :
امام جمعه تبریز گفت: هر جا مقاومت کردیم پیروز شدیم و هر جا با هر توجیهی عقب‌نشینی کردیم چیزی جز شکست به‌دست نیاوردیم.
کد خبر: ۷۸۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 27 September 2019

به گزارش تابناک  تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی و افراد واجد شرایط برای رای دادن، اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید در برابر تخلفات بی‌تفاوت نباشند.

امام جمعه تبریز افزود: براساس بیانات امام راحل وکلای ملت باید در رسیدگی به تخلفات با کمال جدیت رفتار و عمل کنند‌.

خطیب نماز جمعه تاکید کرد: در انتخاب نمایندگان مجلس باید به کسانی رای دهیم که در برابر مردم متواضع باشند.
 

 برای مقابله با پازل آمریکایی و اروپایی علیه ملت ایران تنها راه قطعی برای پیروزی راهبرد مقاومت است

امام جمعه تبریز هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مورد اشاره قرار داد و با تقدیر از مواضع غیرتمندانه رئیس جمهوری کشورمان گفت: برای مقابله با پازل آمریکایی و اروپایی علیه ملت ایران تنها راه قطعی برای پیروزی راهبرد مقاومت است.
 

هر جا ما مقاومت کردیم پیروز شدیم

وی تصریح کرد: هر جا مقاومت کردیم پیروز شدیم و هر جا با هر توجیهی عقب‌نشینی کردیم چیزی جز شکست به‌دست نیاوردیم.

آل‌هاشم با بیان اینکه مقاومتان با مدیریت و رهبری امام خامنه‌ای حکیمانه بوده است، خاطرنشان کرد: توصیه ما به مسوولان این است در مواضع مقاومت خود بایستند و عقب‌نشینی نکنند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت: خلاصه فرمایشات معظم له این است، لازمه و اساس استمرار پیشرفت کشور، توکل بر خدا، ایستادگی و مقاومت، امید به آینده، اعتماد به جوانان،  وحدت و انسجام احاد مردم به ویژه نیروهای انقلابی، حمایت از تولید داخلی و قطع امید از بیگانگان و تقویت عزم اراده مردم است که باید در اولویت همه امور کشور قرار گیرد.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: اساس همه امور و لازمه کشور در عرصه‌های مختلف مقاومت و ایستادگی است.
 

پرهیز از ناامید کردن مردم

وی با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که مردم را ناامید کند،تصریح کرد: اگر امید نباشد هیچ کار بزرگی انجام نمی‌شود و همه باید از ناامید کردن مردم پرهیز کنند. 
 

تجلیل از قرارگاه فضای مجازی سپاه عاشورا

وی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام یافته در طول هفته گذشته از اجرای سرود شهید تجلایی در سنگ فرش تربیت و پارک ائل‌گلی تبریز توسط قرارگاه فضای مجازی سپاه عاشورا، سازماندهی فعالان اربعین، رونمایی از کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» تقدیر کرد.
 

 

نباید ارتباط اولیا با محیط‌های آموزشی قطع شود

به گزارش فارس؛امام جمعه تبریز با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و لزوم ارتباط مستمر اولیا و مربیان تاکید داشت: نباید ارتباط اولیا با محیط‌های آموزشی قطع شود.

وی افزود: برخی از والدین بچه‌ها را در ابتدای سال تحصیلی به مدارس سپرده و دیگر هیچ ارتباطی با دبیران دانش‌آموز ندارد. ارتباط سالم بین دانش‌آموزان و معلمان می‌تواند ثمربخش باشد.

آل‌هاشم در توصیه‌ای به مربیان و معلمان اذعان داشت: از معلمان عزیز تقاضا دارم که به بحث معنویت دانش‌آموزان توجه کنند.
 

کسی که تبلیغ دین می‌کند، باید خدا ترس باشد

آل‌هاشم در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه سلسله بحث امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ دین در جامعه  یادآور شد: برای جذب مردم در بحث فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید از خدا کمک گرفت، چرا که خداوند محبت و مودت را در قلب انسان قرار می‌دهد.

امام جمعه تبریز با تبیین شرایط امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: این فریضه را باید از نزدیکان خود شروع کنیم و علاوه بر رعایت افراد ضعیف باید هم منطقی صحبت کنیم و هم منطق دیگران را قبول کنیم.

آل‌هاشم در ادامه با بیان اینکه افراد مبلغ باید تمام تلاششان رساندن پیام الهی باشد تصریح کرد:کسی که تبلیغ دین می‌کند باید خدا ترس باشد و از هیچ کس به غیر خداوند ترسی نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :