حجت الاسلام محمد جوادی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان، بااشاره به ماجرای شهادت امام علی (ع) ادامه داد: شهادت برای امام علی (ع) آن قدر مشکل نبود به طوریکه ایشان در موقع شهادت می‌گویند «فزت و رب الکعبه» و این نشان از آرامش هنگام شهادت بوده است.
کد خبر: ۷۸۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ 27 September 2019
امام جمعه موقت همدان گفت: هر جا دیدید با حق مبارزه می‌شود و شخصیت بزرگی مورد حمله قرار گرفته، غرش کنید و نگذارید تاریخ یزید و معاویه تکرار شود.

به گزارش ایسنا، وی تأکید کرد: کاری که معاویه و یارانش در طول تاریخ کردند و شخصیت علی (ع) را از مردم گرفتند، کاری خطرناک و سخت است و کار را به جایی رساندند که خلفای نا به حقی که خود را جانشین پیامبر معرفی کرده بودند، واجب کردند که مردم در خطابه جمعه حضور پیدا کرده و لعن به علی برسانند و مردم هم بشنوند و کاری نکنند.

جوادی با بیان اینکه علی را از مردم گرفتن و وارونه نشان دادن شخصیتش از علی کشتن سخت‌تر بود، تصریح کرد: بعد از امام علی (ع) نیز امام حسن (ع) این حکایت را داشت و به قدری غریب بود که فریاد می‌کشید اگر من ۴۰ نفر یاور داشتم حق را از معاویه می‌گرفتم.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه بعد از امام حسن (ع) نیز دشمنان امام حسین (ع) را به واسطه بدگویی از چشم مردم انداختند و سپس سر بریدند، اظهار کرد: در حادثه عاشورا مسئولیت سنگینی برعهده امام سجاد (ع) گذاشته شده بود که فریادگر اسلام راستین باشد. 

وی با بیان اینکه امام زین العابدین (ع) ۳۵ سال فریاد زد، درس گفت، در قالب دعا برای معرفی دو شخصیت حسین بن علی (ع) و یزید و یارانش تلاش کرد، یادآور شد:امام زین العابدین (ع) ماند تا در دوران ۳۵ ساله عمرش بعد از عاشورا صد‌ها و هزاران نفر را از اقدامات یزید و یزیدیان آگاه سازد و درواقع خدا ایشان را نگه داشت تا نگذارد اسلام از میان برداشته شود. برخی فقط گریه‌ها و دعا‌های امام سجاد (ع) را می‌بینند در حالیکه باید حاشیه این گریه‌ها و دعا‌ها را دید.

جوادی خاطرنشان کرد: امروز رهبری، شورای نگهبان و سپاه پاسداران که در صراط مستقیم حرکت می‌کنند و علیه معاویه صفتان قدم برمی دارند که برخی از دشمنان به مقام معظم رهبری، سپاه و نیرو‌های پرقدرت مسلح حمله می‌کنند و آن‌ها را از نظر می‌اندازند و سپس غلط‌های خود را انجام می‌دهند.

وی در ادامه سخنانش در خطبه دوم با اشاره به آغاز سالتحصیلی گفت: در این سالتحصیلی همکاری بسیار خوبی با مربیان مدارس داشته باشید و هماهنگ با مدیران و معلمان باشید تا بتوانید فرزندان که سرمایه بزرگ زندگی هستند را به گونه‌ای تقویت کنید که به درد خود و جامعه دوایی باشد و اینکه معلم در مدرسه چیزی بگوید و والدین چیز دیگر فرزند بر سر دوراهی قرار می‌گیرد و نه به این گوش می‌دهد و نه به شما‌ها بنابراین اولیا حتما به مدرسه‌ها سرکشی کنند، معلم را ببینند و وضعیت اخلاقی وی را رصد کنند تا غذای مسموم به فرزند شما ندهد.

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: ۵ و ۶ آبان سال ۶۰ به دستور امام خمینی (ره) مبنی بر شکست حصر آبادان نیرو‌های انتظامی، نظامی و بسیج مقتدر ما با فرماندهان بزرگ با دوسه روز تلاش حصر آبادان را شکستند که یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌داریم.

جوادی درباره روز سرباز نیز گفت: سربازان ما جان بر کفان با شب نخوابی ها، زجر کشیدن‌ها از قله به پایین رفتن‌ها به ما امنیت و ةسایش می‌دهند پس قدر این سربازان را باید دانست که ستاد نماز جمعه در این هفته از سربازان تقدیر می‌کند.

وی درباره روز آتش نشانی نیز بیان کرد: این نهاد شهدای زیادی دادند، به داخل آتش می‌روند تا زندگی ما نسوزد و در گذر از کنار آن‌ها خداقوتی به آن‌ها بگویید.

امام جمعه موقت همدان در پایان تأکید کرد: برخی از نعمت شنوایی برخوردار نیستند، اما بااین حال در کار و گرفتاری‌های جامعه فعال هستند و در عوض از سایر حواس به دقت استفاده می‌کند و اغلب در جبهه‌های ورزش مدال آوران بزرگی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار