تابناک: شهردار اصفهان با بیان اینکه تکمیل خط یک قطارشهری این کلانشهر در سال 96 محقق می شود، افزود: راه اندازی آزمایشی مرحله نخست خط یک قطارشهری این کلانشهر در هفته دولت انجام و مسافرگیری آن تا پایان پاییز امسال امکانپذیر می شود.
کد خبر: ۷۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 17 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد اظهارکرد: حرکت آزمایشی واگن ها در 10 کیلومتر از خط یک قطارشهری اصفهان از ایستگاه قدس تا میدان شهدا در هفته دولت آغاز می شود.

وی تصریح کرد: حرکت آزمایشی واگن ها در این مسیر به منزله مسافرگیری نیست بلکه با هدف آزمایش برق، سرعت، صحت و سایر مولفه ها انجام می شود.

وی با اشاره به حساسیت و اهمیت امنیت واگن های مسافربری قطارشهری افزود: آزمایش های مربوطه باید به تایید شرکت های خارجی طرف قرارداد برسد و مسافرگیری پس از تایید نهایی این شرکت ها انجام می شود که برآورد مسئولان قطارشهری این مرحله ممکن است تا پایان پاییز امسال بطول انجامد.

جمالی نژاد در عین حال گفت: تلاش مدیریت شهری این است که در نیمه اول سال آینده نیز مسیر حرکت واگن های قطار شهری اصفهان در خط یک تا چهار راه تختی امتداد یابد و زمینه انتقال مسافر از طریق قطارشهری تا این مکان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه زمان به حرکت در آمدن واگن ها در مرحله دوم خط یک قطارشهری اصفهان به تکمیل ایستگاه های میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب بستگی دارد، افزود: به احتمال زیاد تکمیل خط یک قطارشهری اصفهان تا سال 96 ادامه می یابد.

عملیات احداث پروژه خط یک مترو اصفهان اواسط سال 80 به طول 20.2 کیلومتر از شهرک قدس در شمال تا پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر آغاز شد که ایستگاه پاسداران ( شهرک قدس ) تا میدان 25 آبان ( باهنر ) بطول 10 کیلومتر بخشی از این مسیر است.

طراحی اولیه خطوط اولویت دار قطار شهری اصفهان از سال 1375 تا 1377 انجام شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار