رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: انقلاب اسلامی برگرفته ازفرهنگ قرانی است و  فرهنگ ایثار و شهادت ما باعث شده دشمنان فکر تعدی به جمهوری اسلامی ایران را از ذهن خود بیرون کند.
کد خبر: ۷۸۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 28 September 2019

به گزارش تابناک اصفهان،سید مهدی خاموشی در آئین افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی کشور در اصفهان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما برگرفته از فرهنگ قرآنی است و در اصفهانی هستیم که یکی از هسته‌های اصلی حوزه‌های علمیه در طول تاریخ بوده است، قطعا از اصفهان آثار بسیار بلند و عمیقی به دست آیندگان خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ ایثار و شهادت باشد ما پیروز خواهیم شد، افزود: در غیر این صورت شکست می‌خوریم، انقلاب اسلامی هم با همین تفکر به پیروزی در برابر استکبار جهانی رسیده است، فرهنگ ایثار و شهادت ما باعث شد دشمن فکر تعدی به جمهوری اسلامی ایران را از ذهن خود بیرون کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: حزب الله کسانی هستند که خداوند از آنها راضی است و فرهنگ دینی ایثار و شهادت به ما یاد داده که ملازمت از رهبر معصوم و ولی فقیه در حکم تولی است. 

خاموشی اضافه کرد: در مسیر فهم و عمل به مفاهیم قرآنی انشالله همیشه پیروز هستیم و در عرصه‌های مختلف به نتیجه خواهیم رسید. از میزبانی استان اصفهان و مسئولان استانی در این دوره از مسابقات هم تشکر می‌کنم، مسابقات قرآنی از بطن مردم و از مراحل مختلف به اینجا آمده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان به اینکه مسابقات نورانی قرآن کریم از مهمترین مسابقات قرآنی در جهان اسلام است، گفت: این مرز و بوم فرهنگ قرآن را باید با فرهنگ اهل بیت عجین کند و در این مورد باید پرچمدار باشد.
 
پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رونق قرآن بودیم

امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان گفت:  خداوند را شکر می‌کنیم که پیشرفت قرآن در کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شدت رونق گرفت و شیعیان توانستند نشان دهند که توجه ویژه‌ای به قرآن دارند.
 
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نیز در این مراسم اظهار کرد: مباحث قرآنی به فرصت‌های زیادی برای مباحثه نیاز دارند و خداوند را شکر می‌گوییم که پیشرفت قرآن در کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شدت رونق گرفت و شیعیان توانستند نشان دهند که توجه ویژه‌ای به قرآن دارند و توقع داریم تعداد حافظان قرآنی بیشتر از تعداد موجود شود.

وی با بیان اینکه استعدادهای زیادی در زمینه قرآن کریم در استان اصفهان داریم، تصریح کرد: در بعضی از کشورهای عربی مدرک دیپلم برابر با حفظ کامل قرآن بود، اگر انسان‌های مدبر حافظ قرآن باشند می‌توانند به خوبی از آموزه‌های قرآنی استفاده کنند، یکی از مهمترین ویژگی‌های قرآن این است که این کتاب مخلوق مستقیم و دقیق خداوند رحمان است و شاید به همین جهت باشد که تا این حد احترام دارد. 

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه این کتاب افتخاری برای مسلمانان است، تصریح کرد: معجزه پیامبر ما برای ما نیز معجزه است اما معجزه عیسی که زنده کردن مردگان بود برای مسیحیان معجزه نیست زیرا مسیحیان می‌کشند و جنایت می‌کنند اما زنده نمی‌کنند، بهترین دلیل برای خداشناسی قرآن است زیرا کتابی است که هیچ کس در دنیا ادعای خلق کردن آن را نداشته است، کسانی هستند که معتقدند عالم به صورت خودکار به وجود آمده اما هیچ‌کس معتقد نیست که یک کتاب به صورت خودکار نوشته شود.

وی با اشاره به اینکه سخن خدا بهترین سخن است و داشتن فهم قرآنی قلب ما را بهاری می‌کند، اظهار کرد: قرآن به ما قدرت شناخت سیاسی، دینی، اجتماعی، فرهنگی و دشمن شناسی می‌دهد، امام خمینی و مقام معظم رهبری سیاست‌های بدون خطای خود را از قرآن گرفته اند، راه نجات یافتن از دست دشمنان انقلاب و دین، قرآن است و بر اساس آموزه‌های قرآنی بود که امام خمینی گفت؛ دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه دشمنان ما دوست دارند ما به سختی بیافتیم، گفت: تمام برنامه‌های انسانی و اجتماعی در قرآن است و نمی‌توانیم هیچ کتابی بهتر از آن پیدا کنیم، کسی که قرآن را می‌داند و به آن عمل نمی‌کند همچون یک جاهل حیران است که نمی‌خواهد از جهل خود خارج شود، قرآن نعمتی است که خداوند به ما داده و این کتاب شفاعتی می‌کند که از سوی خداوند پذیرفته است.
 
وی اضافه کرد: امیدواریم خداوند متعال قرآن را از شافعان ما قرار بدهد و ما را قرآنی زنده بدارد و قرآنی بمیراند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار