رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: رییس‌جمهوری در اجلاس سالانه سازمان ملل کارنامه موفقی را برای دیپلماسی ایران رقم زد.
کد خبر: ۷۸۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 29 September 2019

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی روز یکشنبه در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر اظهارداشت: ملاقات های متعدد رییس‌جمهوری در بالاترین سطح دیپلماسی با سران  ۱۲ کشور مهم جهان و منطقه و نیز سخنرانی در نشست سالانه سازمان ملل که با حضور قریب به اتفاق هیات‌های دیپلماتیک کشورهای مختلف انجام شد در کنار گفت و گوهای صریح با رسانه های آمریکایی و بین‌المللی، کارنامه موفقی را برای دیپلماسی ایران به همراه داشت.

وی ضمن تشکر از حضور پرتلاش هیات دیپلماتیک جمهوری اسلامی در اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک بیان کرد: بیشترین تلاش را در ایجاد ایران هراسی در ماه های اخیر از سوی مثلث آمریکایی، عبری، عربی شاهد بودیم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ارائه منطق جمهوری اسلامی که مبتنی بر اعتدال در سیاست خارجی است، موجب ایجاد تناقض در جبهه مقابل شد اظهارامیدواری کرد در داخل کشور نیز شاهد همگرایی و وحدت جریان‌های سیاسی حول منافع ملی و پرهیز از تضعیف نظام به‌ دلیل تفاوت سلیقه‌ها باشیم.

گزارش موضوع نام شهدا اطلاع‌رسانی می‌شود 
هاشمی در ادامه با اشاره به مسایل مطرح شده اخیر در رسانه ها در مورد حذف نام شهید از تابلو برخی معابر گفت:‌ طی یک هفته اخیر که کمیته ویژه‌ای به ریاست سخنگوی شورا که مفتخر به کسوت فرزند شهیدی است با جدیت مشغول بررسی موضوع بوده و مکاتباتی با دستگاههای ذیربط انجام شد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در پیام اخیر خود به خانواده شهدا در هفته دفاع مقدس تاکید کرد: جا دارد از توجه و حساسیت ایشان به مسایل فرهنگی در حوزه مدیریت شهری قدردانی کنیم و به محض آماده شدن گزارش کمیته ویژه، نتیجه به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

گرامیداشت یاد ۵۹ شهید 
هاشمی در ادامه با بیان اینکه امروز روز ملی آتش نشان نیز هست، یاد و خاطر آتش‌نشانان شهید بویژه ۵۹ شهید آتش نشانی تهران را گرامی داشت.

گره های ترافیکی کاهش یافته 

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به وضعیت ترافیکی پایتخت عنوان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جا دارد از همه عوامل خدمتگزار در حوزه انجام خدمات به دانش آموزان و فرهنگیان بویژه در بخش حمل و نقل و ترافیک قدردانی کنم.

وی افزود:  گره های ترافیکی و مشکلات سال جاری نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است و در این زمینه روز گذشته بخش تقاطعی ایستگاه میدان امام حسین مترو نیز با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران افتتاح شد.
هاشمی افزود: البته ۱۲ سال قبل بخش اول این ایستگاه به بهره‌برداری رسیده بود و امیدواریم با سرعت مناسبی که در ماه های اخیر شاهد هستیم ایستگاه های بعدی مترو نیز به بهره برداری برسند.

وی تاکید کرد: در این ایام، بیشترین تقاضا نسبت به حمل و نقل عمومی وجود دارد که متاسفانه به دلیل کمبود اتوبوس و واگن شهروندان با ازدحام و فشار مواجه هستند.
هاشمی گفت: ضمن عذرخواهی از مردم به علت این مشکلات امیدواریم با پیگیری مسئولان شهرداری و مساعدت دولت، بزودی شاهد تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار