محمد رضا بیاناتی در خصوص مزاحمت‌های تلفنی، اظهار داشت: ۷۳ درصد از مزاحمت‌های تلفنی سازمان آتش نشانی مربوط به کودکان و مابقی مربوط به بزرگسالان بوده است. در سال‌های گذشته تعدادی از عوامل ایجاد مزاحمت به مقامات قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۷۸۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 30 September 2019
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: تمامی مراکز تجاری همدان از نظر ایمنی مورد پایش این سازمان قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، بیاناتی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی یکی از سازمان‌های وابسته به شهرداری‌ها است که همواره دچار تغییرات مثبت شده است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی از نظر ساختار سازمانی و نیروی انسانی بزرگترین سازمان شهرداری است، تصریح کرد: حیطه وظایف آتش‌نشانی فقط در حوزه عملیاتی نیست بلکه ۴۰ درصد زمینه عملیاتی و ما بقی مربوط به زمینه پیشگیری و آموزش است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: برخلاف اینکه مردم احساس می‌کنند آتش‌نشانی فقط برای خاموش کردن آتش است باید بگوییم که اینگونه نیست و یکی از وظایف مهم این سازمان پایش و نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها است.

بیاناتی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال، ۸۸ هزار و ۶۴۸ تماس با مرکز پیام این سازمان برقرار شده که از این تعداد ۲ هزار و ۳۹۸ تماس منجر به عملیات شده است. همچنین بیش از ۸ هزار تماس اشتباه بوده و متاسفانه ۵ هزار و ۹۹۲ تماس مربوط به مزاحمت‌های تلفنی بوده است.

وی افزود: میانگین تماس‌های روزانه مردم با سامانه ۱۲۵، ۴۷۷ تماس است. به طور معمول روزانه ۱۳ تماس منجر به انجام عملیات می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در خصوص مزاحمت‌های تلفنی، اظهار داشت: ۷۳ درصد از مزاحمت‌های تلفنی سازمان آتش نشانی مربوط به کودکان و مابقی مربوط به بزرگسالان بوده است. در سال‌های گذشته تعدادی از عوامل ایجاد مزاحمت به مقامات قضایی معرفی شدند.

بیاناتی با تاکید بر اینکه اولین دستگاه خدمات رسانی که به ثانیه و دقیقه عمل می‌کند، آتش نشانی است، ابراز کرد: در صورتی که اوضاع جاده‌ای و جوی مناسب باشد نیرو‌های عملیاتی باید حداقل در مدت زمان ۵ دقیقه در محل حادثه حاضر باشند.

وی با بیان اینکه فروردین ماه امسال در زمینه سیلاب ورود کردیم و ظرف ۲۴ ساعت ۳ هزار و ۱۰۰ تماس با این مرکز گرفته شد، ابراز کرد: در طول یک شب بیش از ۱۰۰ عملیات آبکشی انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان در بخش دیگری از سخنانش به مقایسه آمار عملیات ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در این مدت میزان تماس مردم با سامانه ۱۲۵، ۲۰ درصد افزایش یافته و تماس‌های منجر به عملیات نیز ۱۶ درصد رشد داشته که آن هم بخاطر بارندگی‌های شدید امسال و پوشش‌های گیاهی وسیع بوده است.

بیاناتی با بیان اینکه میزان تماس‌های اشتباه با سامانه ۱۲۵ نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است، گفت: تماس‌های مربوط به مشاوره و راهنمایی ایمنی نیز ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه به نیرو‌های خود اعلام کردیم که هنگام اعزام به عملیات آژیر نکشند، تصریح کرد: کشیدن آژیر فقط برای زمانی است که راه بسته باشد و اجازه عبور به خودروی آتش نشانی ندهند. در غیر این صورت برای کمک به آرامش مردم آژیر کشیده نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه هر ایستگاه آتش نشانی باید ۵۰ هزار نفر را پوشش دهد، گفت: تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر همدان استاندارد است و کمبودی احساس نمی‌شود.

۹۹۵ بیاناتی با اشاره به اینکه ۹۹۵ مورد از عملیات امسال مربوط به امداد و نجات بوده است، تصریح کرد: در طی انجام عملیات‌های امداد و نجات یک آتش‌نشان نیز مصدوم شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ مورد از عملیات‌های ما مربوط به مراکز تجاری بوده است، ابراز کرد: بار‌ها نسبت به وضعیت نا ایمن بافت‌های فرسوده پاساژ‌های همدان هشدار داده ایم، اما متاسفانه اقدامی برای رفع آن نشده است.

بافت تجاری همدان نا ایمن است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با تاکید بر اینکه بافت تجاری همدان ایمن نیست، تصریح کرد: در خصوص این مشکل بار‌ها با اتاق اصناف و سازمان صمت مکاتبه کرده‌ایم.

بیاناتی افزود: نسبت به ایمن سازی سینما‌های همدان نیز اقدام کردیم و موفق شدیم سینما قدس همدان را به حالت ایمن درآوریم.

وی با بیان اینکه ۱۷۳ مورد از عملیات امداد و نجات ما مربوط به خرابی آسانسور و افراد محبوس شده در آن بوده است، گفت: آنقدر در زمینه آسانسور سخت گیری کردیم که اداره استاندارد وارد کار شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با تاکید بر اینکه تمامی مراکز تجاری همدان را از نظر ایمنی مورد پایش قرار دادیم، ابراز کرد: وضعی ایمنی پاساژ‌های تازه ساخت همدان رضایت بخش است.

بیاناتی با بیان اینکه برای اخذ پایان کار ساختمان باید پروانه ایمنی ساختمان را ارائه دهند، ابراز کرد: در ۶ ماهه امسال، ۵۱۵ مورد پروانه ایمنی صادر شده است.

وی افزود: از سال ۹۵ تا کنون ۱۹۰۰ نقطه از ساختمان‌های شهر پایش شده است. وضعیت ساختمان‌های جدید الاحداث همدان امن است، اما به شرطی که مردم ادوات ایمنی را جا به جا نکنند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۷۵ مورد اقدام در حوزه پیشگیری انجام شده، ابراز کرد: ۳۱۴ مورد بازدید پایان کار و ۱۸۷ مورد پروانه صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار