رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حالی امروز پرده از فعالیت های شش ماه گذشته خود برداشت و مردم را دعوت کرد که هر یک مولد فرهنگی شدند و برای نشاط اجتماعی از دیگر دستگاه ها خواست که همدل شوند که درحاشیه این مراسم کیک تولد به مناسبت پیشکسوت عکاس خبری اصفهان تقدیم شد‌.
کد خبر: ۷۸۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲ 01 October 2019

به گزارش تابناک اصفهان، محمد عیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حوزه نشاط اجتماعی باید سطح فعالیت را بالا ببریم تا مردم مولد فرهنگ باشند.
وی افزود: در برنامه‌های تابستان کمتر برنامه‌هایی داشتیم که مخاطب‌ها فقط مستمع بوده باشند. برای ایجاد نشاط اجتماعی نیاز است که ارگان‌ها و نهادهای فعال در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند. هر چه بیشتر به همدلی و انسجام برسیم می‌توانیم به نشاط اجتماعی دست یابیم. تلاش کردیم تا همه برنامه‌هایمان بر مبنای کنش‌گری مردم باشد.
عیدی با بیان اینکه اقتصاد فرهنگی نیاز به زیرساخت‌های گسترده دارد، تصریح کرد: برای کمک به کودکان کار و نیازمند، آثار هنرمندان در موزه هنرهای معاصر به فروش رسید. باید بتوانیم بین مولد اثر، اثر و مخاطب یک زنجیره ارزش ایجاد کنیم به این معنا که بازار اولیه با بازار ثانویه ارتباط مستقیم داشته باشد. در این صورت هم اصالت هنر را حفظ می‌کنیم و هم به خلاقیت هنرمند کمک می‌کنیم.
معاون فرهنگی تفریحی شهردار اصفهان اضافه کرد: خانه امیر قلی امینی و همایی سند هویتی اصفهان‌ است و باید بهره بردار را راضی کنیم تا بتوانیم این خانه‌ها را ترمیم و از آنها مراقبت کنیم. پرونده خانه امیرقلی امینی در حال بررسی در حوزه حقوقی است. در نظر داریم که این خانه مرمت شده و فرزند استاد امینی، مجموعه‌ای از آثار پدرش و استاد همایی را در این خانه به نمایش بگذارد تا به موزه استاد امینی تبدیل شود.
هدف از تالار هنر برای نمایش سینما بود
وی در خصوص تعطیل شدن تالار هنر، با بیان اینکه این تالار در  آخرین سال کار شهردار محمدعلی جوادی یعنی سال ۸۱ ساخته شد، گفت: ۱۸ سال از ساخت این مجموعه می‌گذرد. این سالن برای سینما بود و تا مدتی برای اجرای تئاتر جواب می‌داد، اما اکنون نیاز به بازسازی دارد.
عیدی در خصوص هزینه مرمت تالار هنر تصریح کرد: برای مرمت تالار هنر رقمی پنج میلیارد تومان برآورد شد، اما پس از آن کارشناسان گفتند با ۱.۵ میلیارد تومان همان ایده‌ها را بازسازی و مابقی پول را برای ساخت مکانی دیگر هزینه می‌کنیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه طراحی سالن تئاتر شهر انجام شده است، افزود:  در پردیس هنر نیز زیر استیج (سن) فضایی برای تئاتر تعبیه کرده‌ایم تا هنرمندان بتوانند از این فضا استفاده کنند. فعلاً مجبوریم برای بازسازی تالار هنر آن را ببندیم تا در آینده فضایی استاندارد در اختیار هنرمندان قرار دهیم.
عیدی گفت: واگذاری ۲۰ درصد از ظرفیت آموزشی به بخش خصوصی، برگزاری جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان، توسعه تخصصی دفاتر سازمان، کسب گزارش مقبول مالی برای نهمین سال پیاپی، تولید و توسعه سازمان شهروندی و رشد برگزاری برنامه‌ها توسط معاونت‌های مناطق و... از دیگر فعالیت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بوده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته قول دادیم سند شهروندی را تهیه کنیم، افزود: اگر بخواهیم شهر فرهنگی داشته باشیم باید در شش شاخص گام برداریم که این شاخص‌ها شامل شهروند سالم، خلاق، شهروندان مشارکت جو، کنشگر و اخلاق مدار است. با شکستن این گام‌ها در نهایت به ۲۴۱ مسئله شهری در اصفهان رسیدیم که به صورت مجزا روی تک تک آنها کار می‌کنیم.
معاون شهردار اصفهان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴۹۱ عنوان برنامه توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اجرا شده است همچنین ۹۸۵ پکیج مناسبتی بوده است. در فروردین ماه امسال ۲۴ بخش شامل یک‌هزار برنامه اجرا شد. اردیبهشت ماه ۴۸ برنامه، خرداد ماه ۷۶ برنامه، مرداد ماه ۱۶۰ برنامه و در شهریورماه ۹۰ برنامه اجرا شده است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم امسال فعال‌تر از گذشته در فعالیت‌های فرهنگی حضور داشته باشیم، اظهار کرد: فرایند دیپلماسی فرهنگی محدود به اصفهان نشد. فرهنگ به مرزهای قراردادی منحصر نمی شود، بنابراین چاره‌ای غیر از پا نهادن به خارج از مرزهای اصفهان نداریم. از این رو آمادگی همکاری با کلانشهرها را اعلام کردیم و کمیته کارآفرینی کلانشهرها نیز در اصفهان فعال شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار