سیزدهمین نمایشگاه طلا، جواهر، سنگ‌های قیمتی و ماشین‌آلات وابسته اصفهان با حضور سفیر ایتالیا در ایران و مقامات استانی بازگشایی شد.
کد خبر: ۷۸۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 02 October 2019

سید حسن قاضی عسگر در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: صنعت طلا صنعتی از جنس بخش خصوصی است  که کار آن، دست دولت نیست و امیدوارم بتوانیم روال امور این صنعت را در چرخه‌ای بیندازیم که مسائل احصا شده آن حل شود.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان عزم جزم دارند که روال کسب‌وکار را تسهیل کنند و مسائل را حل کنند و در این حوزه در اصفهان اولین قدم، تشکیل کنسرسیوم سنگ‌های قیمتی بود که در حال بالندگی است.

وی اعلام داشت: از این صنعت می‌توان روابط اقتصادی با کشورهایی همچون ایتالیا را گسترش داد و زمینه‌های دیگری را فعال می‌کند و باید ساختارها و فرایندها را اصلاح کنیم و هزینه تمام شده امور را کاهش دهیم.

قاضی عسگر همچنین تصریح کرد: این صنعت جزو اولویت‌های اقتصادی استان اصفهان است، گردشگری، نساجی، شهرک پوشاک و همچنین صنعت طلا جزو این اولویت‌ها بودند.

مسعود گلشیرازی نیز در این جلسه اظهار کرد: تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی برای حضور در بازارهای جهانی بسیار مهم است و اصفهان در حوزه طلا و جواهر صادرات خوبی داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: اولویت در اقتصاد استان اصفهان و اقتصاد ملی گردشگری است و باید توجه کنیم که مصنوعات طلا می‌تواند یکی از مهم‌ترین کالاهای قابل عرضه به گردشگران و ارزآور باشد.

وی تأکید کرد: البته برای تعالی این صنعت باید قوانین بالادستی همچون ارزش افزوده اصلاح شوند که گویا امروز کلیات این قانون در صحن علنی مجلس مطرح شده است.

گلشیرازی خاطرنشان کرد: در اتاق اصفهان، انجمن صادرکنندگان طلا و جواهر را داریم که هدف مورد نظر برای تعیین شده و منابع تخصیص داده شده‌اند. برای حضور در بازار جهانی باید به روز باشیم و از فرصت‌ها و مزیت‌ها غافل نشویم و دانش را ارتقا دهیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار