مدیر کل گردشگری خراسان رضوی:
مدیر کل گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه صد هزار اثر تاریخی در استان وجود دارد، گفت تاکنون تنها دو هزار عدد از این تعداد، کشف و بهره‌برداری شده است.
کد خبر: ۷۸۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵ 03 October 2019

به گزارش تابناک رضوی، ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی، در مراسم تقدیر از فعالان صنعت گردشگری این استان اظهار کرد: شعاری که امسال برای گردشگری تعریف شده است، گردشگری، مهارت، آموزش و اشتغال است. چه بخواهیم و چه نخواهیم، دنیا بخش مهمی از درآمد خود را از راه گردشگری جذب می‌کند، پس ما باید آنچه شایسته کشورمان است، در راه جذب این گردشگر انجام دهیم.

 

وی افزود: محور استان ما، گردشگری مذهبی است که یکی از کهن‌ترین گردشگری‌های موجود در دنیا است و در گذشته، قبل از اینکه گردشگری معنا پیدا کند، مردم برای زیارت مکان‌های مقدس، سفر می‌کردند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان در دنیا، ۴۰۰ میلیون شیعه هستند و ما آن‌ها را هدف خود قرار داده‌ایم و تلاش‌هایی در این خصوص در کشور صورت گرفته است تا بتوانیم ایده ۴۰ میلیون مسافر را تا ۱۴۲۰ برای مشهد و استان خراسان رضوی محقق کنیم.

 

مکرمی‌فر در خصوص اهداف اداره‌کل گردشگری استان خراسان رضوی بیان کرد: این هدف را مدنظر خود قرار داده‌ایم که توزیع مسافر یا زائر را در استان داشته باشیم؛ معمولا تمام مسافرینی که به مشهد می‌آیند، فقط در این شهر می‌مانند؛ این در حالی است که در سایر استان‌های کشور، این اتفاق نمی‌افتد و افراد از شهرهای مختلف هر استان دیدار می‌کنند.

 

وی ضمن بیان اینکه صد هزار اثر تاریخی در استان وجود دارد، اضافه کرد: تاکنون تنها دو هزار عدد از این تعداد، کشف و بهره‌برداری شده است. ما آثاری را در استان داریم که در نوبت ثبت جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند و ظرفیت زیادی برای این مسئله وجود دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی در انتها گفت: کمتر پیش می‌آید افرادی که از هر کجای دنیا به مشهد می‌آیند، ناراحت از سفر خود برگردند. این شهر، شهر مهربانی‌ها است؛ هم امام مهربان ما، هم مردم مهربان ما و هم تاسیسات گردشگری مهربان ما. قابل توجه است که به نسبت تاسیساتی که داریم، تخلفات ما تقریبا صفر است و قابل بیان نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار