مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد:
اخلاقی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه، گفت: فعالیت های فوق برنامه برای استان ما پر هزینه است، لذا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تنها مرکز دولتی است که کمترین هزینه را برای تعلیم و تربیت غیر مستقیم کودکان در نظر می ‌گیرند.
کد خبر: ۷۸۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 03 October 2019

 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه هفته ملی کودک در نشستی خبری مهمترین برنامه های این هفته و برخی اقدامات کانون پرورش فکری کودکان را تشریح کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کبری اخلاقی گفت: مرحله استانی جشنواره ملی قصه گویی سیزدهم مهرماه در استان برگزار می شود.
وی با اشاره به ۱۳ تا ۱۹ مهر ماه به عنوان هفته ملی کودک و برنامه های مختلفی که برای این هفته اجرایی خواهد شد ، اظهار داشت : اکران فیلم کودک و نوجوان ، برپایی چند نمایشگاه و اجرای ۴۰ فعالیت فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی هفته ملی کودک از جمله برنامه های پیش بینی شده است که این برنامه ها با همکاری دستگاه های مختلف عملیاتی خواهد شد.
اخلاقی ، افزود : پس از فراخوان انجام شده ، ۱۳۴ نفر در جشنواره قصه گویی شرکت کرده اند که ۴۹ نفر به مرحله استانی راه یافتند که پنج نفر از برگزیدگان مرحله استانی به مرحله منطقه ای راه خواهند یافت.
مدیرکل کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ارتقای قصه گویی، شعر و کتاب نویسی در بخش کودکان را یک نیاز دانست و گفت: باید رشد چنین ظرفیت هایی در استان را داشته باشیم.
اخلاقی به فعالیت پیک امید (امداد فرهنگی) طی هفته ملی کودک اشاره کرد و اظهار داشت: ماشین سیار روستایی و شهری در قالب کتابخانه پوشش مخاطبین را انجام خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه چندین منطقه برای فعالیت پیک امید انتخاب شده است، گفت ‌تیم ۵۰ نفره در مناطق مختلف طی ۱۴ تا ۱۹ مهرماه به ارائه خدمات خواهند پرداخت.
اخلاقی از  تحقق طرح پویش گرم کتاب خبر داد و بیان کرد: ۴۸ جلسه در پارک های شهرهای یاسوج، گچساران و سی سخت، با پوشش ۲۰۰ جلدی در هر جلسه عملیاتی شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان با تاکید بر ارتقای مهارت های زندگی، اظهارکرد: با فراگیری آموزش ها در سطح کشور توسط دو مربی کانون، اجرای طرح به شکل پایلوت در چند منطقه محقق شد.
مکانی ارزان برای تعلیم و تربیت کودکان
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد حوزه فرهنگ را عرصه مهمی دانست و یادآور شد: کودکان و نوجوانان سرمایه‌ های این جامعه هستند و باید در این راستا بیش از هر عرصه دیگری فعالیت فرهنگی داشته باشیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به حضور گروه امداد فرهنگی «پیک امید» در استان اشاره و ادامه داد: فرصت مناسبی برای کودکان و نوجوانان استان پیش آمده که می توانند از خدمات این گروه فرهنگی به خصوص مناطق کم برخوردار استفاده کنند.
وی در ادامه، گفت: طرح «مانا» در قالب سه محور آموزش مهارت های اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال جامعه هدف شهری و روستایی به ویژه در مناطق حاشیه ای شهرها در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
اخلاقی نیا اظهار داشت: ارتقای توانمندی‌ های نوجوانان در زمینه شیوه‌ های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی در محله ‌ها و ایجاد و توسعه ظرفیت‌ های مشارکت نوجوانان از  اهداف اجرای این طرح است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مانا به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت سازمان بهزیستی، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و  ورزش و جوانان برگزار شد.
وی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه، گفت: فعالیت های فوق برنامه برای استان ما پر هزینه است، لذا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تنها مرکز دولتی است که کمترین هزینه را برای تعلیم و تربیت غیر مستقیم کودکان در نظر می ‌گیرند.
اخلاقی نیا با بیان اینکه به دنبال این هستیم که کانون را از فیلد دخترانه خارج کنیم و این کانون باید پسرانه و دخترانه باشد، از  تحقق طرح پویش گرم کتاب خبر داد و یادآور شد: ۴۸ جلسه در پارک های شهرهای یاسوج، گچساران و سی سخت، با پوشش ۲۰۰ جلدی در هر جلسه عملیاتی شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ارتقای مهارت های زندگی، اظهار داشت: با فراگیری آموزش ها در سطح کشور توسط دو مربی کانون، اجرای طرح به شکل پایلوت در چند منطقه محقق شد.
اخلاقی نیا در مورد مرکزفر هنگی هنری بخش مادوان گفت:مرکز فرهنگی مادوان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که آن را به سازمان نوسازی مدارس واگذار کردیم و ما فقط بهره بردار این پروژه هستیم.
مهمترین برنامه هایی هفته ملی کودک
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مصاحبه مطبوعاتی مدیرکل کانون استان با اصحاب رسانه، دیدار با امام جمعه شهر یاسوج، غبار روبی گلزار شهدا در یاسوج و شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه یاسوج و برگزاری مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی را از مهم ترین این برنامه هاست.
وی دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای موفق جشنواره های ملی و بین المللی، پاک کردن محیط و جمع آوری زباله های آبشار یاسوج به مناسبت روز کودک و محیط زیست، دیدار با خانواده های شهدای نوجوان، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، تشکیل حلقه صلح با حضور کودکان، بازدید کودکان از موزه شهر یاسوج و حضور گروه های امدادی پیک امید کانون کشور در استان را از دیگر برنامه های هفته ملی کودک در این استان دانست.
اخلاقی نیا حضور در بخش اطفال بیمارستان شهید جلیل، دیدار با خانواده شهدای نوجوان، تمدید یا عضویت رایگان دانش آموزان، برپایی کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی، مراجعه به روستاها جهت اجرای فعالیت های فرهنگی و پخش فیلم، برپایی نمایشگاه آثار اعضا و مربیان، حضور اعضا در آتش نشانی یاسوج و شهرستان ها، تجلیل از برگزیدگان مسابقه فرهنگی و هنری خانواده سبز با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر یاسوج و ... از دیگر برنامه های گرامی داشت این هفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار