در چارچوب هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران و در دربی اصفهان، تیم فولاد مبارکه سپاهان از سد ذوب آهن گذشت.
کد خبر: ۷۸۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ 04 October 2019

به گزارش تابناک اصفهان، ورزشگاه نقش جهان روز جمعه ۱۲ مهرماه میزبان سی و هفتمین دربی فوتبال اصفهان در لیگ برتر بود، در این روز هواداران فولاد مبارکه سپاهان بر خلاف تماشاگران ذوب آهن به ورزشگاه آمده بودند و تشنه پیروزی تیمشان بودند، در نیمه نخست این تیم ذوب آهن بود که درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و حتی در یک صحنه توپ به دستان مدافع سپاهان برخورد کرد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت تا نیمه نخست بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم با تغییراتی که امیر قلعه نویی انجام داد تیمش به دو گل در دقایق ۶۱ و ۶۶ توسط بازیکنان خارجی خود یعنی ولسیانی و کیروش استنلی رسید. پس از گل های سپاهان، ذوبی ها حملاتی را روی دروازه پیام نیازمند ترتیب دادند اما نتوانستند به گل برسند، هرچند دقیقه ۸۳ ذوب آهن به گل رسید ولی کمک داور به اشتباه اعلام آفساید کرد، حتی دقیقه ۹۱ شوت سرکش اسماعیلی فر به دیرک افقی دروازه سپاهان برخورد کرد و به گل تبدیل نشد، در دقیقه ۹۳ سپاهان می توانست به گل برسد اما محبی نتوانست دروازه ذوب آهن را برای سومین بار باز کند، سپاهان با این نتیجه صدر جدول را حفظ کرد تا گام بلندی برای کسب عنوان قهرمانی بردارد.
ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری، ولادیمیر کومان(علی قربانی ۶۳)، مهدي كياني، گئورگی ولسیانی، امید نورافکن، کی روس استنلی، محمد محبی، عزت الله پورقاز، محمد رضا حسینی (محمدرضا مهدی زاده)، سجاد شهباززاده(رضا میرزایی۸۸)

◀ترکیب ذوب آهن: یوسف بهزادی، محمد نژاد مهدی، هادی محمدی، حمید بوحمدان(احسان پهلوان ۴۶)، محمدرضا عباسی(محمدرضا خلعتبری ۷۰)، قاسم حدادی فر، دانیال اسماعیلی فر، حمید ملکی، میلاد فخرالدینی(مهران درخشان مهر) ، مهدی مهدی‌پور، ارسلان مطهری

اخطارها:
سجاد شهباززاده و مهدی کیانی از سپاهان
قاسم حدادی فر و علیرضا منصوریان از ذوب آهن

دقایق حساس:
دقیقه ۶- ارسال میلاد فخرالدینی از سمت راست در شلوغی محوطه جریمه فرصت خوبی برای ذوب آهن فراهم کرد اما در نهایت بازی به دلیل خطا روی نیازمند متوقف شد.
دقیقه ۱۷- ضربه پای چپ شهباززاده به آرامی نواخته شد و در آغوش بهزادی جای گرفت.
دقیقه ۲۲- پاس رو به عقب کومان، شهباززاده را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه او را مدافع ذوب آهن برگشت داد.
دقیقه ۳۹- سجاد شهباززاده در موقعیت تک به تک دروازه ذوب آهن را باز کرد اما داور به دلیل آفساید گل را مردود اعلام کرد.
دقیقه ۶۱: شوت سرکش قاسم حدادی فر از فاصله ۳۵ متری را پیام نیازمند درازکش به کرنر فرستاد.
دقیقه ۷۶_علی قربانی پاس عالی نورافکن را نتوانست تبدیل به گل کند.
دقیقه ۸۶_ضربه مهدی پور را پیام نیازمند به کرنر فرستاد تا همچنان دروازه سپاهان در لیگ برتر نوزدهم بسته بماند.
دقیقه ۹۱: شوت سرکش دانیال اسماعیلی فر به دیرک افقی دروازه سپاهان برخورد کرد

شرح گل:
دقیقه ۵۶، ارسال امید نورافکن با ضربه سر گیورگی ولیسانی تبدیل به گل اول سپاهان شد، هر چند یوسف بهزادی گلر ذوبی ها، چند قدم بی جهت جلو بود.
دقیقه ۶۶: امید نورافکن پشت ضربه ایستگاهی ایستاد که یوسف بهزادی ضربه وی را برگشت داد، در جناح راست توپ به مرتضی منصوری رسید و این بازیکن به زیبایی توپ را ارسال کرد و کیروش استنلی، شاگردان قلعه نویی را به دومین گل رساند.

 

حواشی:
۱_وحید هاشمیان مربی تیم ملی ایران
مهمان ویژه دربی اصفهان بود.
۲_پیش از شروع بازی با حضور از سوی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به مناسبت هفته نیروی انتظامی از مدیران ارشد نیروهای انتظامی استان اصفهان تجلیل به عمل آمد.
۳_ قبل از بازی اکثر بازیکنان ذوب آهن برای ورود به زمین از امیر قلعه نویی رخصت گرفتند از سوی دیگر محمدرضا حسینی و امید نورافکن با دسته گل به سمت منصوریان رفتند.
۴_برخی از پیشکسوتان فوتبال ذوب آهن به همراه منصور ابراهیم زاده این بازی را از جایگاه ویژه تماشا کردند.
۵_قبل از بازی گل افشانی توسط هلیکوپتر به مناسبت هفته نیروی انتظامی را در فضای ورزشگاه نقش جهان شاهد بودیم.
۶_منصوریان به شدت از نحوه داوری ناراحت بود و در چند صحنه اعتراض خود را اعلام کرد.
۷_در پایان بازی هواداران سپاهان به شدت بازیکنان و کادرفنی را مورد تشویق قرار دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار