محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: لازم است وضعیت آموزش و پرورش خوزستان تغییر و ارتقا یابد چرا که شرایط فعلی آن مطلوب نیست.
کد خبر: ۷۸۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸ 03 October 2019

با حضور محسن حاجی‌میرزایی آیین کلنگ زنی سالن همایش یک هزار نفری و  مدرسه کودکان استثنایی زنده یاد پگاه پریدار در  شهرستان دزفول برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ افتتاح مدرسه 12 کلاسه پگاه پریدار با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال و کلنگ زنی سالن همایش زنده یاد پگاه پریدار با اعتبار 60 میلیارد ریال صورت گرفت.

مدرسه استثنایی پگاه پریدار در مساحت یک هزار و 100 هزار متر مربع و سالن همایش زنده یاد پگاه پریدار در زیر بنای 2200 متر مربع احداث شده است.

محسن حاجی میرزایی در این آئین اظهار کرد: لازم است وضعیت آموزش و پرورش خوزستان تغییر و ارتقا یابد چرا که شرایط فعلی آن مطلوب نیست.

وی افزود: عرصه آموزش و پرورش خوزستان در کنار تمام مشکلاتی که دارد دارای برخی امتیازات نیز هست که وجود تعداد فراوان خیران مدرسه ساز از جمله مهمترین این امتیازات است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان خوزستان از نظر تعداد خیران مدرسه ساز در کشور رتبه دوم را داراست، گفت: باید از این ظرفیت والا و مؤثر برای انجام هرچه بهتر کار و فعالیت خود به خوبی بهره مند شویم.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش از هیچ تلاش و مساعدتی در راستای همراهی با خیران دریغ نخواهد کرد، افزود: ظرفیت ارزشمند خیران مدرسه ساز در استان خوزستان مجال بزرگی برای ما است تا با بهره گیری از آنان به سرعت از سد مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش در این استان عبور کنیم.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش های خیران مدرسه ساز، عنوان کرد: تلاش خیران این است که بخشی از رنج و درد مردم را کاهش دهند که این امر توفیق بزرگی است که نصیب انسان های والا می شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کار در عرصه آموزش و پرورش با هیچ کار دیگری قابل قیاس نیست چرا که این عرصه، عرصه تلاش و همت پیامبران و اولیای خداوند است. انسان های بزرگ در این وادی مبارک، مقدس و با عظمت پا می گذارند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: همه تلاش ها در مشاغل و فعالیت های دیگر برای خدمت رسانی به بخش فناپذیر وجود انسان است اما امر آموزش و تعلیم و تعلم با روح آدمی سر و کار دارد. در فرهنگ دینی آمده که کار در عرصه تعلیم و تربیت انسان ها دارای ثواب و اجر بی پایان است؛ بنابراین لازم است بیش از پیش قدردان زحمات و فعالیت های معلمان، مدیران و خیران مدرسه ساز باشیم.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: در سال تحصیلی جاری افزون بر ۶۰۰ نیروی انسانی و ۲۵۰ نیروی خدماتی کمبود داریم با این وجود اجازه ندادیم کلاسها بدون معلم باقی  بمانند .

محمد حیدری به توانمندی نظام آموزشی در دزفول اشاره کرد و گفت: قدمت و سابقه دزفول در حوزه نظام آموزشی حدود یک قرن است این در حالی است که بسیاری از شهرها در این زمان فاقد مدرسه و نظام تربیت و تعلم بودند.

وی گفت: شهرستان دزفول ۱۰ واحد دانشگاهی با سه هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد و ۷۸ هزار دانش آموز در ۳۵۰ واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند که از دورترین تا نزدیک ترین مدرسه از سیستم آموزشی متعادل و متوازن تحصیل می کنند. 

حیدری اظهار داشت: چهار هزار و ۵۰۰ معلم تلاش می کنند جمعیت دانش آموزی دزفول را تحت پوشش قرار دهند.
وی با اشاره به فعالیت خیران گفت: از سال ۷۶ تاکنون ۷۰ مدرسه توسط خیران در دزفول ساخته شده‌است. 

در ادامه حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی اظهار کرد: هر گونه سرمایه گذاری در دزفول یک سرمایه گذاری کاملاً سودآور است. 

وی با اشاره به وجود دو مجمع خیران مدرسه ساز آقایان و بانوان در دزفول، افزود: آموزش و پرورش دزفول به رغم ظرفیت هایی که دارد، دارای یکسری کمبودها و مشکلات نیز می باشد. به عنوان مثال دانشگاه فرهنگیان دزفول که در دهه ۵۰ تأسیس شده و تولید کننده اصلی نیروهای آموزش و پرورش شهرستان است از کمبودها و مشکلات متعددی رنج می برد.

امام جمعه دزفول با اشاره به تشکیل یک کارگروه با همکاری آموزش و پرورش دزفول در راستای رفع مشکلات این دانشگاه، عنوان کرد: لازم است وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استان توجه ویژه ای نسبت به رفع مشکلات این دانشگاه داشته باشند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مدارس دزفول از وضعیت نامناسبی برخوردارند و خطر جدی دانش آموزان را تهدید می کند.

عباس پاپی زاده افزود: ۱۴۰ مدرسه از مجموع مدارس دزفول نیازمند بازسازی و نوسازی اساسی هستند.

وی اظهار داشت: از مجموع ۴۰۰ مدرسه دزفول و سردشت اگر سالانه ۱۰ درصد مدارس را بازسازی کنیم سالانه حداقل ۴۰ مدرسه بازسازی می‌شود .

نماینده مردم دزفول در مجلس به کمبود شدید نیروی انسانی در مدارس دزفول اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ۱۰ روز از مهرماه می گذرد برخی از کلاس‌های درس این شهرستان به علت کمبود معلم تشکیل نشده اند و نیازمند یک دستور جدی هستیم و از بازنشستگی نیروها جلوگیری می شود .

پاپی زاده بیان داشت: به علت کمبود معلم، مدیران و معاونان مدارس مجبورند در مدارس تدریس کنند.

وی گفت: پنج هزار کولر گازی در مدارس دزفول کمبود داریم که با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان امکان فعالیت در مدارس بدون وسایل سرمایشی امکان پذیر نیست.

وی افزود: پارسال حدود ۷۰ کولر گازی برای مدارس تامین کردیم ولی در حال حاضر برخی مدارس آب سردکن ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار