وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عقب ماندگی آموزش و پرورش خوزستان جبران می شود گفت: به مشکلات آموزش و پرورش خوزستان آگاهم و برای جبران عقب ماندگی این مجموعه در خوزستان تلاش می‌شود.
کد خبر: ۷۸۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱ 03 October 2019

محسن حاجی میرزایی پنجشنبه شب در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه کوثر در اندیمشک افزود:یک وجه آموزش و پرورش کاستی هایی است که وجود دارد و به همین منظور از همه ظرفیت ها و اراده ها برای کم کردن مشکلات استفاده می شود.

وی گفت:ما به مشکلات تعلیم و تربیت در خصوص فضاهای فیزیکی ، تجهیزات و نیازهای روستاها آگاه هستیم اما شرایط کشور را نیز می دانیم و لذا رفع این دغدغه ها نیازمند همدلی همگانی است .

وی با اشاره به لزوم حل مشکلات تعلیم و تربیت خوزستان اظهار داشت:سطح آموزش و پرورش خوزستان را با تلاش مضاعف و برنامه ریزی ارتقا می دهیم .

حاجی میرزایی گفت:نیروی انسانی ، فضا، تجهیزات و دسترسی های آموزشی نیازهایی هستند که در اولویت قرار می گیرند و یکی از معاونان این وزارتخانه پیگیر مشکلات در خوزستان می شوند.

وی تصریح کرد:تلاش های فراوانی شده تا فرهنگ این سرزمین و این استان قوت و جان پیدا کند و بی شک مدرسه حاصل همین رنج  و تلاش و فداکاری ها است.آموزش و پرورش فراگیر ترین نهاد کشور است و ۱۵ میلیون دانش آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه و حدود ۵۷۰ هزار کلاس در حال تحصیل هستند.

وی در بخش دیگری گفت:دفاع مقدس باعث سرافرازی کشور شد و خیل عظیم فرهنگیان در این زمینه نقش آفرینی کرده اند.بسیاری از مدیران کشور محصول همین تعیلم و تربیت هستند و لذا نقش این مجموعه در تربیت مدیران شایسته غیر قابل انکار است.

حاجی میرزایی اظهار کرد:این قافله بزرگ نیازمند همت و مشارکت همه مردم است برای اینکه بتوانیم اهداف این مجموعه را پیش ببریم نیازمند مشارکت مردم هستیم.

وی گفت:برداشتن فاصله مدرسه ، جامعه و خانواده ضرورت داشته و در اولویت قرار گرفته تا ارتباط تنگاتنگ مدرسه و جامعه محکم تر شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم گفت:در اندیمشک زیربنای توسعه آموزش و پرورش است و نگاه ما به این مجموعه مادی نیست.

فریدون حسنوند افزود:کمک های وزارت نفت ، بنیاد برکت و خیرین برای تحقق طرح های آموزش و پرورش مفید و حائز اهمیت بوده است.

نماینده اندیمشک افزود:عزت و جایگاه معلمان بسیار والا است و آینده جامعه در گرو تلاش این مجموعه است .نباید در پیچ و خم مشکلات اقتصادی جایگاه والای معلم تنزل پیدا کند.

وی افزود:همه باید کمک کنیم که نقش ارزنده آموزش و پرورش به خوبی ایفا شود و به نحو شایسته در روند توسعه اثرگذار باشد.

وی گفت:انتظار می رود نگاه وزیر آموزش و پرورش به اندیمشک با توجه به مشکلات این شهرستان، ویژه باشد. تبدیل وضعیت نیروهای نهضت از مطالبات تلاشگران این عرصه است که انتظار رسیدگی داریم.

وی بیان کرد:اندیمشک و دوکوهه نقش مهمی در دفاع مقدس داشته و حماسه مردم این دیار در عرصه مقاومت و دفاع از کیان اسلامی بسیار مهم بوده است.

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک هم گفت: خدمات دولت در رفع چالش های آموزش و پرورش در سال های اخیر قابل توجه بوده و زیر ساخت ها تحول خوبی داشته است.

وی بیان کرد: برخی مدارس شهرستان اندیمشک کمبودهایی در زمینه تجهیزات و نیروی خدماتی دارند که انتظار داریم مورد توجه قرار گیرند.

 در این مراسم مدرسه ۱۲ کلاسه کوثر اندیمشک با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.
 شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان حدود ۳۰ هزار نفر دانش آموز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار