همزمان با هفته دفاع مقدس از ۱۱ همسر فرماندهان شهید لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس تجلیل شد.
کد خبر: ۷۸۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 05 October 2019

همایش زنان بیدار حماسه با هدف تجلیل از همسران و مادران شهید دوران دفاع مقدس مازندران همزمان با هفته دفاع مقدس در مازندران برگزار شد.

این مراسم که با حضور پرشور مادران و همسران شهدای دوران دفاع مقدس خصوصا همسران و مادران غیور فرماندهان لشکر پیروز 25 کربلا بوده است در ساری برگزار شد.

سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  مازندران در این همایش اظهار داشت: برنامه‌های سی و نهمین هفته دفاع مقدس با شعار ما پیروزیم با حضور با بصیرت  مردم و مسئولان به خوبی برگزار و بیش از سه هزار برنامه در سطح استان برگزار شده است.

وی افزود: رزمندگان ما با دستان خالی کارهای بزرگی انجام دادند و اکنون رسالت داریم که پیرو واقعی شهدا باشیم. خانواده‌های چند شهید در مسیر سرخ شهادت گام برداشتند و همه اینها درس ایثار و شهامت است.

ملکی بیان کرد: شهدا در اتفاق بزرگ و میدان رزم دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت از مرز و بوم کشورمان دفاع کردند و از عزیزان خود گذشتند و با اهدای جان خود از اسلام دفاع کردند.

وی گفت: باید چرایی و چگونگی دفاع مقدس را درک کنیم و به فرزندانمان از طریق مختلف مانند راویان جنگ که جنگ، دفاع، شهدا و رزمندگان را لمس کردند  منتقل کنیم زیرا شهدا  به معنای واقعی شاگردهای اول کلاس شهادت هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اهمیت نقش بانوان در طول تاریخ، بیان کرد: از صدر اسلام زنان و بانوان نقش مهمی در زمینه مقاومت  داشتند. مهربانی و صبوری  زنان و مادران شهدا بسیار ارزشمند بود تا رزمندگان و شهدا بدون دغدغه در جبهه نبرد از خاک وطن دفاع کردند اکنون نیز همه ما باید در خدمت خانواده شهدا باشیم و تکریم خانواده شهدا را فراموش نکنیم.

 

*تجلیل از همسران فرماندهان لشکر 25 کربلا

مدیرکل امور بانوان خانواده استانداری مازندران نیز گفت: کمیته بانوان در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل و برنامه‌های مختلف اجراکرده که مهم‌ترین هدف از برپایی  این مراسم، تجلیل از همسران فرماندهان لشگر 25کربلا بوده است.

سمیه قاسمی طوسی افزود: یکی از ویژگی‌هایی که این لشکر را از دیگر لشکرها متمایز می‌کرد وجود همسران در منطقه جنگی و در آن مکان در کنار رزمندگان بود که صبورانه زحمت کشیدند و در پشت جبهه‌ها از رزمندگان دفاع کردند.

وی گفت: مادران و زنان زندگی ساده و بی ریا داشتند و شهدا با تمام سادگی آنان  دل به دریا زدندکه باید قدردان آنان باشیم. همایش زنان بیدار حماسه فرصتی است تا از همسران سردارانی که زحمات، دلیری‌ها، رشادت‌ها و ایثار را با چشم خود دیدند و لمس کردند از آنان تقدیر کنیم و در این مراسم از 11 همسر فرماندهان شهید عملیات لشکر25کربلا تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار