رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان گفت: آمادگی خانواده های ایرانی در مقابل مخاطرات بسیار پایین است و به 9.3 درصد میرسد که درهمین راستا سایت خادم برای آموزش مردم توسط معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است.
کد خبر: ۷۸۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 05 October 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، شهریار انصاری در این ارتباط اظهار داشت: با توجه به اینکه در وقوع هر گونه حادثه ای یک زمان طلایی داریم که اگر تمام مردم آموزش های اولیه امداد و نجات را فرا بگیرند و ما بتوانیم به این شعار که در هر خانواده یک امدادگر تربیت کنیم ، دست یابیم ، به طور قطع شاهد کاهش آسیب مصدومین و قربانیان حوادث خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای امدادی در بهترین زمان می توانند حدود هشت دقیقه خود را به محل وقوع حادثه برسانند، ادامه داد:  به منظور آموزش همگانی امداد و نجات و افزایش آمادگی خانواده ها در مقابل مخاطرات به هنگام بروز حوادث سایت خادم را برای آموزش عموم مردم توسط معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده و تمامی نکات ایمنی و توصیه های امدادی در این سایت مطرح شده و علاقمندان میتوانند با مراجعه به این سایت اطلاعات لازم را دریافت کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با بیان اینکه در یک کشور حادثه خیز قرار داریم و جزو 10 کشور اولیه در زمینه آسیب پذیری حوادث هستیم، گفت: در همین راستا نقش اصحاب رسانه بسیار مهم است که در ارائه آموزش های مستمر ، گام بردارند.
وی با اظهار اینکه در حوزه آموزش امداد و نجات با دستگاه های مختلف تفاهم نامه منعقد شده است، گفت: در سال گذشته بالغ بر 22 هزار نفر آموزش امداد و کمک‌های اولیه را دریافت کردند که در قالب 113 دوره برگزار شد و در شش ماهه اول امسال بالغ بر 7 هزار نفر آموزش دیدند که در تلاشیم این رقم را به بیش از سال گذشته برسانیم.
انصاری گفت: بسیاری از مصدومین حوادث به علت عدم برخورد صحیح با حادثه دیدگان توسط مردم حاضر در صحنه حادثه دچار آسیب دیدگی می شوند؛به همین لحاظ نحوه اصولی آموزش ها بسیار حائز اهمیت است.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر تیم واکنش سریع در این جمعیت فعال است و 2 تیم ERU نیز تشکیل داده ایم ، گفت: هم اکنون تعداد نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان به 700 نفر میرسد.
انصاری از طرح جامدادی مهر به منظور حمایت از کودکان مناطق محروم و نیازمند به هنگام بازگشایی مدارس خبرداد و افزود: در این طرح بالغ بر 11 میلیون تومان در جهت کمک به تحصیل کودکان نیازمند جمع آوری شده و در حدود 500 بسته لوازم التحریر شامل مداد و خودکار و جامدادی و دفتر بین دانش آموزان نیازمند در سطح شهر اصفهان توزیع شده است.
وی گفت: با اجرای طرح ارمغان مهر از سوی داوطلبان این جمعیت نیز نزدیک به پانصد بسته لوازم التحریر به ارزش بیش از 100 میلیون ریال به دانش‌آموزان نیازمند شناسایی شده اهدا گردید.  همچنین توسط خیران داوطلب کفش و لباس برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی آماده شد که 100 نفر را پوشش دادیم.
رییس جمعیت هلال احمر اصفهان نیز از تهیه مقدمات و هماهنگی های لازم برای شروع هشتمین دوره طرح ملی دادرس " دانش آموزان آماده در روز‌های سخت " در بیش از 100 مدرسه این شهرستان خبرداد.
وی با اعلام اینکه در نیمه اول سال جاری با اجرای دو طرح ملی فرشتگان رحمت و همای رحمت بیش از 5 هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: لازم است که یک سامانه الکترونیکی خیرین در اصفهان شکل بگیرد که تمامی دستگاه ها و متولیان خیرخواه مثل کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و تمامی ngo ها و خیریه های مردم نهاد به آن دسترسی داشته و بانک اطلاعاتی جامعی جهت ارائه خدمات بهتر به نیازمندان ایجاد گردد.
وی از راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در جمعیت هلال احمر اصفهان طی سالهای گذشته خبر داد و گفت: از تمامی مردم نیکوکار و نوع دوست می خواهیم وسایل و تجهیزات پزشکی که می توانند امانت بدهند را به این بانک اهداء کنند تا افراد نیازمند و محروم یا کسانی که موقت و گاها برای یک ماه یا یک هفته این وسایل را می خواهند مجبور به خریداری نشوند ضمن اینکه با این اهدا هم از نگهداري وسايل غیرضروردر منازل جلوگیری کرده وهم کمکی به خانواده های نیازمند بیمار شود.
انصاری با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار نفر از امکانات و تجهیزات پزشکی این بانک امانات استفاده کرده اند، گفت: بیشترین لوازم مورد نیاز عصا، ویلچر، تخت ، اکسیژن ساز، واکر، کپسول اکسیژن و ساکشن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار