بیماری مشمشه
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۹۱ مورد تست مشمشه امسال روی اسب‌ها و حیوانات تک سمی استان مرکزی انجام شد که یک مورد مثبت بوده است
کد خبر: ۷۸۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 05 October 2019

بیماری مشمشه در استان مرکزی مشاهده شد

ابوالفضل حمزلوئیان گفت: سالانه تست مشمشه ۲ نوبت در استان مرکزی مطابق راهبرد‌های مقابله با بیماری مشترک بین انسان و دام انجام و تست سرمی جمع‌آوری شده برای تشخیص این بیماری به سازمان دامپزشکی کشور ارسال می‌شود.

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در ۲ بار تست سرمی و مالئین انجام شده روی یکی از اسب‌های مرکز پرورش کمیجان، بیماری مشمشه مشاهده و پس از مرگ با ترحم، این حیوان با حضور کارشناسان اداره کل دامپزشکی این استان دفن بهداشتی انجام شد.

حمزلوئیان افزود: رعایت نکردن نکات بهداشتی و اخذ گواهی بهداشتی و سلامت از جمله عوامل ابتلا به بیماری مشمشه بوده است.

وی ادامه داد: مشمشه بیشتر در بین حیوانات تک سمی مشاهده شده و با شیوع احتمالی این بیماری امکان انتقال آن به سایر حیوان‌ها از جمله گوشت‌خواران، بز، گوسفند و شتر نیز وجود دارد.

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در صورت انتقال بیماری مشمشه به انسان و تشخیص دیر هنگام آن مرگ بیمار را به همراه دارد.

 حمزلوئیان از پرورش دهندگان اسب خواست که به منظور جلوگیری از انتقال بیماری مشمشه برای اسب‌هایی را که خریداری می‌کنند گواهی سلامت و تایید دامپزشکی بگیرند و سالی ۲ بار با همکاری اداره کل دامپزشکی استان نسبت به انجام تست مشمشه این حیوان‌ها اقدام کنند.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یکهزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۹۹ واحد پرورش طیور، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار