امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: سایر نهادهای کشور از دولت و مجلس گرفته تا دستگاه‌های دیگر باید در راستای سیاست‌های رهبری به سپاه نگاه کنند تا این اقتدار و شکوه برای کشور بماند.
کد خبر: ۷۸۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 06 October 2019

محمدتقی رهبر در خصوص دیدار اخیر اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر نقش سپاه در پویایی کشور، اظهار کرد: آنچه که رهبری در خصوص سپاه گفتند واقعیاتی بود از جایگاه و نقش سپاه از اول انقلاب تا کنون. استعدادهای علمی، فکری و دفاعی که ایشان درباره سپاه گفتند واقعاً جای تأمل دارد که سپاه در این چهار دهه در این بخش‌ها چه خدمات قابل‌توجهی ارائه داده است.

وی افزود: در مجموع نقاط مثبت و پیشرفت‌های سپاه را مشاهده می‌کنیم. در سپاه پاسداران نقطه منفی مشاهده نمی‌کنیم. مقام معظم رهبری به جوان‌گرایی در سپاه اشاره کردند که منظور این است که نباید درجا بزنیم، درجا زدن به معنای کم‌کم پیر شدن است و دائم باید به افق روشن آینده چشم دوخت و قانع به وضع موجود نباشیم. نگوییم که سپاه فقط برای چند سال اول انقلاب بود و حالا که جنگ تمام شد دیگر نقشی ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: سپاه تنها برای دفاع کردن از کشور نیست. رهبری فرمودند از عملکرد سپاه راضی هستند، اما قانع نیستند. این به این معنا است که حرکت سپاه همچنان باید روبه جلو و نوآوری بیشتر باشد. جوان‌گرایی در سپاه به این معنا است که لحظه به لحظه زمان را باید توجه کرد و با لحظه به لحظه زمان در حرکت‌ها پیشگام بود، پس منظور از جوان‌گرایی رنج سنی نیست.

 

رهبر تصریح کرد: سپاه تشکیلات اداری نیست و منظور رهبری پویایی و تحرک این نهاد انقلابی است. هم‌اکنون سپاه قدس وظایف برون‌مرزی دارد و اگر سپاه نبود داعش در سوریه موفق شده بود. اینکه مقام معظم رهبری می‌گویند سپاه فرامرزی به مسائل نگاه کند به این معنا است که به جهان اسلام نگاه کند و هرجا جای دفاع، حرکت و سازندگی بود سپاه مرز نشناسد و از مسلمانان جهان دفاع کند.

وی ادامه داد: هر جا موضوع دفاع از اسلام پیش آمد سپاه مرز نمی‌شناسد. سپاه قدس در همین راستا حرکت می‌کند و سردار سلیمانی‌ها و فرزندان بسیجی کشور ذوق دفاع از حرم اهل‌بیت دارند و این به معنای حرکت رو به بیرون است.

امام جمعه موقت اصفهان، خاطرنشان کرد: سایر نهادهای کشور از دولت و مجلس گرفته تا دستگاه‌های دیگر باید در راستای همین سیاست‌های رهبری به سپاه نگاه کنند تا این اقتدار و شکوه برای کشور بماند. البته ارتش و نیروی انتظامی هم مانند سپاه پاسداران خدمات زیادی به کشور کرده‌اند و اصلاً قصد ما دیوارکشی میان نیروهای مسلح نیست.  

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار