استاندار اصفهان تاکید کرد:
استاندار اصفهان اظهار داشت: برای اصفهان و اصفهانی ها زیبنده نیست که برخی از موتورسواران در این شهر مرتکب کیف قاپی و جرائم نظیر آن شوند لذا باید برنامه ریزی جدی برای آگاه سازی و اصلاح رفتار ترافیکی موتورسواران در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۷۸۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 06 October 2019

دکتر عباس رضایی در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی(طلایه داران فرهنگ ترافیک و همیاران پلیس) ضمن تشکر از تلاشگران نیروی انتظامی اظهارداشت: نیروی انتظامی زینت اصفهان است و همیاران پلیس، همیشه برای مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان یک نمونه موفق و درس بزرگی در زمینه فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: هم نوعی و هم زیستی لازمه جامعه مدنی است در همین راستا سرمایه گذاری بر روی همیاران پلیس می تواند به این امر کمک شایانی کند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: اگر قرار باشد هم زیستی به صورت مطلوب در جامعه ایجاد شود نیاز به امنیت داریم که این موضوع به خوبی از سوی نیروی انتظامی محقق شده است.

وی در ادامه به لزوم فرهنگ سازی برای موتورسواران اشاره کرد و افزود: همه متخلفین به این شیوه اصلاح نمی شوند و باید با برخی با صلابت و قدرت برخورد کرد.

رضایی تصریح کرد: برای اصفهان و اصفهانی ها زیبنده نیست که برخی از موتورسواران در این شهر مرتکب کیف قاپی و جرائم نظیر آن  شوند لذا باید برنامه ریزی جدی برای آگاه سازی و اصلاح رفتار ترافیکی موتورسواران در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و به همین دلیل رفتارهای ترافیکی شهروندان باید به گونه ای باشد که امدادگران اورژانس و آتش نشان های فداکار در صورت بروز حادثه به سرعت بتوانند خدمت رسانی نمایند.

استاندار اصفهان با اشاره به وارونگی هوا در فصل سرما یادآور شد: در چند ماه آینده هوا رو به سردی می رود و با وجود تراکم خودروهای تک سرنشین آلودگی هوا نیز تشدید می شود لذا استفاده از حمل و نقل عمومی نیز باید به صورت فرهنگ جمعی درآید.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران ذیربط باید ناوگان حمل و نقل عمومی را نسبت به گذشته گسترش دهند البته در این راه، همکاری و مشارکت مردم بسیار مهم است.

تبدیل اصفهان به استان نمونه ترافیکی

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: چشم‌انداز این نهاد تبدیل اصفهان به استان نمونه ترافیکی در کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود آن است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی روز یکشنبه در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان افزود: برای تحقق این چشم‌انداز و تبدیل اصفهان به شهر و استان نمونه کشوری در زمینه ترافیک، شهروندان باید قوانین و هنجارها را رعایت کنند.

وی با تاکید بر این که شهر قانونمند و نمونه ترافیکی با شعار به دست نمی‌آید، اظهارداشت: این امر نیاز به عمل، اقدام و مشارکت مردم دارد و تا زمانی که سرعت بالا، عبور از چراغ قرمز و کلاه ایمنی به سر نداشتن، هنجار به شمار می‌آید، با این اهداف فاصله خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی اصفهان، رعایت قوانین به ویژه راهنمایی و رانندگی را حق مردم خواند و اضافه کرد: فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و پایتخت فرهنگ و تمدن بودن، باعث ایجاد انتظارهای زیادی از این خطه برای تبدیل شدن به استان نمونه کشوری در رعایت قوانین ترافیکی شده است.

وی با بیان اینکه مردم باید در تامین نظم عمومی در جامعه مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: راهکارهایی مانند همیاران پلیس، پلیس افتخاری و نگهبانان محله، امکان حضور مردم را در کنار نیروهای پلیس به صورت نظام مند فراهم کرد.

معصوم بیگی با اشاره به اینکه جامعه قانونمند به شهروندان قانونمند نیاز دارد، خاطرنشان کرد: این شهروندان باید سه مولفه مشارکت جویی، مسئولیت پذیری و قانونمداری را داشته باشند.

وی، سرمایه گذاری بر روی کودکان و نوجوانان را بهترین راهکار برای تربیت شهروندان قانونمند عنوان و اضافه کرد: اگر فرزندان ما این گونه تربیت شوند تا ۷۰ سال آینده، شهروندان قانونمدار خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به آمار استان گفت: در پنج ماه نخست امسال با وجود روندهای مثبت، ۴۳۱ نفر در تصادف های جاده ای و ترافیکی استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به ۹ هزار مصدوم ناشی از تصادف های رانندگی در این مدت، افزود: تعداد کشته شدگان تصادف های رانندگی در هر سال در کشورمان از ۲۷ هزار به ۱۷ هزار نفر کاهش یافت اما هنوز با استانداردهای جهانی فاصله معناداری داریم.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه ۴۵ درصد از جان باختگان تصادف ها در اصفهان، راکبان موتور سیکلت هستند، اظهار داشت: ۸۰ درصد آنها به دلیل ضربه به سر و کلاه ایمنی نداشتن فوت کردند.

وی با تاکید براینکه بر سر گذاشتن کلاه ایمنی تا ۸۰ درصد تلفات رانندگی را کاهش می دهد، خاطرنشان کرد: ما از راکبان موتور سیکلت می خواهیم که این کار را انجام دهند و حتی کلاه ایمنی رایگان در اختیار مردم قرار می دهیم.

رئیس پلیس راهور اصفهان در این همایش با اشاره به همکاری با آموزش و پرورش استان گفت: رویکرد ما آموزشی و فرهنگی و سرمایه گذاری ما بیشتر بر روی دانش آموزان است.

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: تعداد قابل توجهی از پلیس های راهور در مدارس به ویژه در حاشیه راه ها و جاده ها مستقر هستند و برنامه های آموزشی اجرا می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار