مدیرکل اموزش و پرورش استان اصفهان :
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و چرکرش مدارس بدنبال تبدیل مدارس به پایگاه های تربیتی هستیم.
کد خبر: ۷۸۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ 09 October 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، محمد اعتدادی در یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش اظهار داشت: سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه اجرایی آموزش و پرورش است و تعلیم تمام ساعتی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه چرخش های تحول افرین مهمترین مولفه در سند تحول آموزش و پرورش است ، ادامه داد: چرخش تحول آفرین به این معناست که  آموزش به همراه روح حاکم بر سند تحول در مدارس ایجاد شود و مدال را باید به دانش آموزی داد که این دانش آموز دنبال گرفتن مسئولیت اجتماعی درون مدرسه است و جوهره سند تحول این است که مدرسه را به پایگاه تربیتی تبدیل کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در مهرماه امسال ۵۶هزار معلم کار تعلیم و تربیت بیش از ۹۲۰ هزار دانش آموز صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: در ۷هزار واحد آموزشی و ۲۷ هزار کلاس درس را آغاز کرده اند و ممکن است نواقصی وجود داشته باشد اما تلاش شد هیچ کلاسی فاقد معلم نباشد.
اعتدادی ادامه داد: سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارند و آموزش و پرورش تنها در ضدد تحقق سند تحول بنیادین آموزش پرورش است.

افتتاح ۹۳ پروژه آموزشی تا آخر مهر ماه

وی با بیان اینکه قبل از شروع مهر ۱۲هزار و ۷۰۰ نفر کسری نیرو داشته ایم، افزود: اصفهان علی رغم اینکه استان برخورداری است در حوزه آموزش و پرورش و فضای فیزیکی، دارای نواقص و کمبود هایی هستیم اما به یاری خیرین ۹۳ پروژه آموزشی را تا آخر مهر افتتاح خواهیم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان ۱۳ مدرسه کانکسی در فریدون شهر و چادگان وجود دارد، که این مدارس درم ناطق صعب العبوری که ساکنان زیادی دارد ساخته شده تا فرزندان این خانواده ها از تحصیل جا نمانند.
اعتدادی افزود: ۳۹ مدرسه سنگی در شهر وجود دارد که ۱۱ مدرسه در منطقه سمیرم، فریدن و کاشان فعال بوده و ۱۳ مرکز تعطیل شده اند. همچنین قبل از سال تحصیلی جدید بازسازی مدارس خشتی و گازکشی مدارس انجام شده است.
 وی با اشاره به برقراری عدالت آموزشی در سطح استان اصفهان  منظور از عدالت آموزشی پوشش تحصیلی دانش آموزان است که همه دانش آموزان استان اصفهان بتوانند تحصیل کنند و خوشبختانه در استان اصفهان این اتفاق افتاده است. 
 مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد:  ثبت درخواست کتاب امسال به صورت اینترنتی انجام شد و استان اصفهان  جز سه استان اول کشور از نظر ثبت سفارش است.
اعتدادی در ارتباط با توزیع شیر در مدارس، گفت: مصوبه جدید هیئت دولت در ارتباط با شیر مدارس هنوز اعلام نشده است اما توزیع شیر ویژه دانش اموزان مناطق محروم است که هنوز مشخص نیست کدام مدارس در منطقه محروم قرار بگیرند و هرکدام مدارس اعلام شود طبق بودجه توزیع شیر را انجام خواهیم کرد.
وی افزود: در سال جدید طرح شاداب سازی مدارس پویا را خواهیم داشت که در حیاط این مدارس نقاشی هایی در ارتباط با حرکات ورزشی طراحی شده و دانش آموزان میتوانند حرکات ورزشی را با تقلید از این نقاشی ها انجام دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: اولویت طرح شاداب سازی با مدارس دخترانه است و در نظر داریم سالن های ورزشی مدارس دخترانه را توسعه خواهیم داد.
اعتدادی در ارتباط با هوشمند سازی مدارس، تصریح کرد: تعریف کامل و جامعی از هوشمند سازی مدارس وجود ندارد اما از لحظات سخت افزاری ۵۰درصد مدارس سطح استان هوشمند هستند و از لحاظ نرم افزاری، اکثر معلمان در حال آموزش هستند.
وی ادامه داد: ۴هزار و ۸۰۴ دانشجو ترک تحصیل کرده اند که هزار و ۵۸۰ دانش اموز شناسایی شده و ۴۲۳ نفر را جذب مدارس کرده ایم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار