مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان گفت: ۲۷ سایت سیار و ثابت مخابراتی در مسیر مرزهای شلمچه و چذابه به منظور پوشش تلفن همراه و اینترنت و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی نصب شده است.
کد خبر: ۷۸۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 12 October 2019

علی صالح نساج بیان کرد: ۱۳ سایت ثابت از اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و ۱۴ سایت سیار به منظور تکمیل ظرفیت پوشش و جلوگیری از هر گونه اختلال در شبکه  در ۲ مسیر چذابه و شلمچه نصب شده اند.

وی گفت: با این سایت های سیار و ثابت امکان ارائه خدمات شبکه مخابراتی را برای ۱۰ هزار نفر به صورت همزمان  در این ۲ مرز بدون ایجاد هیچ‌گونه اختلالی  فراهم شد.

صالح نساج ادامه داد: امسال با توافقی که با کشور عراق انجام گرفت تعرفه رومینگ تلفن همراه ۶ هزار ریال تخفیف داده شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان ادامه داد: امسال به دلیل اینکه پیش بینی شده  تعداد زائران اربعین حسینی بسیار بیشتر از پارسال باشد یک سایت سیار مخابراتی را به تعداد سایتهای موجود اضافه کرده و پهنای باند را نیز گسترش دادیم.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۱۷ تا ۳۰ مهر ماه امسال در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی ادامه دارد افزود: برای سایت های مخابراتی دیزل ژنراتورهایی را تهیه کرده ایم که در زمان قطعی برق این سایت ها همچنان خدمات ارائه دهند.

صالح نساج ادامه داد: در مسیر هر ۲ مرز شلمچه و چذابه چهارنسل ۲G، ۳G، ۴Gو ۴.۵G  شبکه مخابراتی به زائران ارائه می شود.

وی گفت: برای ارائه خدمات هر چه بهتر به زائران اربعین حسینی از بستر فیبر نوری، رادیویی و تجهیزات ماهواره ای استفاده می شود تا کمترین مشکل و خطا را در شبکه مخابراتی داشته باشم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: بر اثر سیل فروردین ماه امسال در استان به بستر فیبر نوری در مرز چذابه صدمات زیادی وارد شد که هشت میلیاردریال برای بازسازی این شبکه هزینه شد.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی در ۲ مرز چذابه و شلمچه امکان استفاده از اینترنت وای فای را دارند گفت: زائران با اعلام کد ملی و مشخصاتی که مورد نیاز است می توانند از این بستر استفاده کنند.

بر اساس گزارش ایرنا از سال ۹۰ حرکت عظیم پیاده روی اربعین از مرز های چذابه و شلمچه به سمت کشور عراق در خوزستان آغاز شده است و هر ساله هزاران نفر در این مراسم شرکت می کنند.

 حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان که از چند روز پیش آغاز شده با آغاز ماه صفر شتاب گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار