رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:در شرایط کنونی شاهد کاهش قیمت مسکن هستیم و امیدواریم با اجرای طرح های تولید انبوه مسکن، روند کاهش قیمت ها سرعت بیشتری گیرد.
کد خبر: ۷۸۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ 11 October 2019

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد دولت در حوزه تولید مسکن، گفت: قطعا زمین مهم ترین مولفه در تولید مسکن محسوب می شود، از این رو دولت و وزارت راه و شهرسازی باید در جهت کاهش قیمت زمین حرکت کنند.

تولید انبوه مسکن
تلاش وزارت راه برای گرفتن اراضی دولتی جهت اجرای طرح ملی مسکن

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید با استفاده از اراضی دولتی در اختیار دستگاه های اجرایی و اراضی دولتی مستقر در بافت های فرسوده به سمت تولید انبوه مسکن حرکت کرد، البته در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی در تلاش برای گرفتن اراضی دولتی جهت اجرای طرح ملی مسکن است.

لزوم افزایش تسهیلات خرید و ساخت مسکن در کشور

رضایی کوچی بر لزوم افزایش تسهیلات خرید و ساخت مسکن در کشور تأکید کرد و گفت: بانک ها وعده داده اند که سقف تسهیلات مسکن را افزایش می دهند که این مسئله قطعا می تواند به رونق گرفتن بازار مسکن کمک شایانی کند.

دولت باید تجهیزات و مصالح را با قیمت مناسب تر در اختیار سازندگان قرار دهد

وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی گرانی ساخت و ساز مسکن در کشور، افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی است، از این رو دولت باید تدبیری بیندیشد تا تجهیزات و مصالح با نرخ و قیمت مناسب تر در اختیار سازندگان قرار گیرد تا قیمت تمام شده تولید مسکن کاهش یابد.

تداوم کاهش قیمت مسکن در کشور؛ تولید انبوه روند کاهش قیمت ها را سرعت می بخشد

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه هدف اصلی دولت و مجلس برای تولید انبوه مسکن، خانه دار کردن اقشار متوسط و پایین جامعه است، تصریح کرد: در شرایط کنونی شاهد کاهش قیمت مسکن هستیم و امیدواریم با اجرای طرح های تولید انبوه مسکن، روند کاهش قیمت ها سرعت بیشتری گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار