یک متخصص طب سنتی با اشاره به عوارض لاغری مفرط، به توضیح روش‌هایی برای درمان این عارضه به صورت طبیعی پرداخت.
کد خبر: ۷۸۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 12 October 2019

به گزارش تابناک : جعفر غفار زاده، متخصص طب سنتی  درباره کاهش وزن با طب سنتی اظهار کرد: لاغری مفرط به طور طبیعی در زنان شیوع بیشتری دارد؛ چراکه زنان نسبت به اندام و ظاهر خود حساس ترند و تصور می کنند با مصرف نکردن غذا می توانند به راحتی به تناسب اندام دست یابند. معمولا این نوع عارضه منشاء عصبی و روانی دارد و درواقع همین تصورات و روش های غلط  موجب مشکلاتی همچون لاغری مفرط و بیماری های خاص دیگر در فرد خواهد شد.

ساعت2 بامداد/بماند////درمان لاغری مفرط با طب سنتی

وی در ادامه افزود: افراد مبتلا به لاغری مفرط  حتما به مشکلاتی مانند  پوکی استخوان و مشکلات قاعدگی دچار خواهند شد، اما این افراد می توانند به کمک درمان‌های طب سنتی این نوع عارضه را درمان کنند. البته به دلیل این که لاغری مفرط در اصل منشا روانی دارد؛ افراد باید در مراحل اولیه درمان خود به یک  روانشناس مراجعه کنند تا از حساسیت فکری و ذهنی رهایی یابند و بعد  به سراغ راه های دیگری برای حل بیماری خود  دست بزنند. زیرا لاغری مفرط موجب افسردگی افراد می شود. افرادی که به طور طبیعی یا ذاتی  لاغر هستند و تحت هیچ شرایطی چاق نمی شوند می توانند از روش های طب سنتی  برای رفع این بیماری استفاده کنند.

غفار زاده افزود: در حال حاضر انار بهترین میوه  اشتها آور است که می تواند افراد  را به مدت طولانی گرسنه نگه دارد تا غذای بیشتری را میل کنند.  معمولا  بهتر است قبل  از وعده های غذایی انار خورده شود. افراد می توانند در وعده های غذایی خود بیشتر از شیربرنج همراه عسل یا شیره انگور که البته شیر آن پر چرب باشد، مصرف کنند. توصیه می‌شود افراد لاغر همیشه همراه برنج از کره زیاد استفاده کنند، زیرا کره عامل مهمی در چاقی افراد  است.

غفارزاده  گفت: لاغری و کمبود وزن گاهی سبب آزردگی و حتی خجالت در بعضی از افراد خواهد شد؛ همان طور که چاقی سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، لاغری بیش از حد هم سبب بروز مشکلاتی برای سلامت انسان می شود.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: افراد می توانند  شکر و عسل را مخلوط کرده  و در وعده صبحانه مصرف کنند. مالیدن کره به بدن هم موجب چاقی موضعی خواهد شد. یکی دیگر از مواد غذایی که می تواند موجب چاقی فرد شود ترکیب مربای انجیر با گیاه انیسون است. افراد لاغر می توانند  در میان وعدهای خود ۵ گرم کتیرا مصرف کنند. البته  به افراد چاق  توصیه می شود که دو ماده غذایی نان و برنج  را به مقدار کم مصرف کنند و یا حتی مصرف آن را قطع کنند، اما این دو نوع ماده غذایی برای افراد لاغر بسیار مناسب خواهد بود. افراد لاغرمی توانند مصرف روزانه کره ، نان و برنج خود را  بیشتر از قبل داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار