رئیس کانون سنگ ایران رئیس کانون سنگ ایران گفت: برای حل مشکلات حوزه سنگ در اصفهان نیازمند برنامه بلند مدت هستیم.
کد خبر: ۷۸۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 12 October 2019

به گفته رضا احمدی امروز بسیاری از سنگ‌های موجود در اصفهان همچون لاشتر اصفهان با برند ایتالیا و برخی سنگ‌ها نیز با برند چین به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: باوجودی که امروز ۵۰ درصد صنعت سنگ به روز نیست و ماشین‌آلات آنها داخلی است، اما توانمندی بالایی در فراوری سنگ خام دارند.

رئیس کانون سنگ ایران رئیس کانون سنگ ایران با اعتقاد بر اینکه برای حل این مشکل نیازمند برنامه بلندمدت هستیم، گفت: نمی‌توان صادرات خام فروشی را به‌یک‌باره متوقف کرد چون گروه معدنی دچار آسیب می‌شود، اما می‌توان در برنامه‌ای چندساله بر روی تولید فراوری و محصولی باارزش افزوده بالاتر در صنعت سنگ حرکت کنیم.

احمدی با اعتقاد بر اینکه امروز برخی مشکلات بخش تولید نیازمند قوانین و یا اصلاح قانون است، توضیح داد: به عنوان مثال سازمان تأمین اجتماعی با عقب افتادن چند قسط به صورت خودسرانه، حساب‌ها را توقیف و تولیدکننده را فلج می‌کند.

وی تصریح کرد: معتقدم شرایط دوران سخت تحریم‌ها برای همه باید یکسان باشد نه اینکه بخش خصوصی در نقطه آخر فشار قرار گیرد و دولت تمام فشارهایی را که به خود وارد می‌شود را متوجه بخش خصوصی و تولید کند و درنهایت موجب از پا افتادن صنعت شود.

رئیس انجمن سنگ اصفهان افزود: البته ایجاد برخی موقعیت‌های خوب و افزایش نرخ دلار، صادرات را در کشور به صرفه کرده است، اما بخش بازرگانی وزارت صنعت و امور خارجه باید در راستای صادرات غیرنفتی گام بردارند.

 

وی توصیه کرد: وزارت امور خارجه می‌تواند در راستای حضور صنعت و تولید در نمایشگاه‌های خارجی، حمایت سوبسید دار ارائه دهد تا این بخش با حضور در این نمایشگاه‌ها بازاریابی کنند و به جای بازارهای حاشیه‌ای همچون عراق و افغانستان، به بازارهای بیرون و دوردست توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار