رئیس شورای شهر ماسوله با اشاره به قطع تنها منبع درآمدی شهرداری این شهر به دستور مقام قضایی از مسئولان استان گیلان و شهرستان فومن خواست اقدامی در این زمینه انجام دهند.
کد خبر: ۷۸۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 16 October 2019

 

رضوان عسگرپور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخی ویژگی‌های شهرک تاریخی ماسوله از نظر جمعیت، مساحت و یا حتی ساختار، اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های منحصربه فرد، شهرک تاریخی ماسوله همیشه نیازمند یک نگاه ویژه از سوی مسئولان بوده است.

وی با بیان اینکه جمعیت ثابت ماسوله به ۵۰۰ نفر نمی‌رسد، افزود: در زمان حضور گردشگران و مسافران داخلی و خارجی که در تمام فصول سال شاهد حضور آنها در این شهرک هستیم این جمعیت روزانه به ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر هم می رسد.

رئیس شورای شهر ماسوله با اشاره به اینکه وجود این حجم از جمعیت با توجه به ساختار تاریخی این شهر به ویژه تر شدن شرایط ماسوله اضافه می کند، گفت: برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به این حجم از جمعیت نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات مناسب رفاهی و امنیتی هستیم.

وی در ادامه به حجم بالای تولید زباله در این شهرک تاریخی در زمان حضور مسافران و گردشگران اشاره و تصریح کرد: باید برای ساماندهی به زباله‌های تولیدی توسط مسافران و همچنین ارائه خدمات بهداشتی اقدامات موثری انجام دهیم.

عسگرپور با اشاره به ورود حجم بالای خودرو و لزوم تأمین امنیت و جای پارک مناسب، افزود: انجام این مهم زمانی مسیر خواهد شد که شهرداری بتواند درآمدی برای ساماندهی به این وضعیت، تأمین پارکبان و نگهبان محله در مقابل دریافت مبالغی خدمات مناسبی به شهروندان و گردشگران و مسافران ارائه کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته با توجه به دستور مقام قضایی تنها منبع درآمدی شهرداری ماسوله که تأمین کننده بودجه شهرداری، ارائه خدمات، تأمین پارکبان و پرداخت حقوق پرنسل خدماتی این شهر بود قطع شده است، گفت: این موضوع سبب شده تا شهرداری شهرک تاریخی ماسوله نتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند.

رئیس شورای شهر ماسوله با بیان اینکه با توجه به انجام مقدمات ثبت جهانی این شهرک توسط میراث فرهنگی گیلان، تصریح کرد: به دلیل شرایط این شهرک تاریخی و عدم ساز و ساخت شهرداری در آن برای تأمین منابع مالی و یا حتی جذب سرمایه‌گذار تنها منبع درآمدی شهرداری این شهر دریافت عوارض ورودی برای ارائه خدمات رفاهی به گردشگران و مسافران بود که در حال حاضر با دستور مقام قضایی قطع شده است.

وی با اشاره به درخواست از مراجع ذیصلاح برای حل این مشکل و عدم پاسخگویی به این درخواست، افزود: از همه مسئولان شهرستان و استان گیلان درخواست می کنم قبل از اینکه شهرداری ماسوله از پرداخت حقوق کارکنان و ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران ناتوان شود باید برای این موضوع راهکار اساسی پیش بینی کرد.

عسگرپور با بیان اینکه با توجه به عدم درآمد مالی، شهرداری ماسوله موفق به بکارگیری نگهبان شب برای فصول پاییز و زمستان و یا پارکبان برای هدایت خودروها نشده‌ است از استاندار گیلان، فرماندار و دادستان شهرستان فومن خواست قبل از تعطیلی شهرداری ماسوله و ایجاد وضعیت نامناسب برای این شهر اقدام مناسبی صورت گیرد.

منبع: مهر
برچسب ها: ماسوله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار