هزاوه
تابناک مرکزی - نهمین جشنواره انگور هزاوه نیز با حضور مردم و مسئولین استانی صبح روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه  آغاز شد
کد خبر: ۷۸۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷ 17 October 2019
 ﺟﺸﻨﻮاﺭﻩ اﻧﻜﻮﺭﻫﺰاﻭﻩ ﺑﺎﺣﻀﻮﺭ اﻛﺮﻣﻲ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺳﻴﺎﺳﻲ اﻣﻨﻴﺘﻲ  اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭﻭ ﺩﻛﺘﺮﺑﺨﺘﻴﺎﺭﻱ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪاﺭاﺭاﻙ ﺑﺮﻛﺰاﺭﮔﺮﺩﻳﺪ
به گزارش تابناک مرکزی - نهمین جشنواره انگور هزاوه نیز با حضور مردم و مسئولین استانی صبح روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه  آغاز شد تا بار دیگر انگور هزاوه محصولی از روستای غنی و جذاب با برنامه‌های غبارروبی گلزارشهدا، موسیقی محلی، نوایی در باره اربعین، تجلیل از تولیدکنندگان برتر انگور و نمایشگاهی از محصولات کشاورزی و لبنی روایتی تازه راخلق کرد

دکتر بختیاری فرماندار شهرستان اراک در مراسم افتتاحیه جشنواره انگور هزاوه اظهارداشت: تولید کنندگان انگور وفراورد‌های با کیفیت وباقیمت مناسب تحویل متقاضیان قراردهند

فرماندار اراک ادامه داد:هزاوه مهدو سرزمین بزرگان کشور بوده و درحال حاضر امکان بازدید از منزل تاریخی امیرکبیر فراهم است و باحضور مسئولین کشوری بزودی این مکان رسما افتتاح خواهد شد

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های مربوطه برای معرفی و صادرات محصولات کشاورزی استان همچون محصولات تولید شده از انگور هزاوه، پیگیری لازم را انجام دهند.

بهروز اکرمی در حاشیه برگزاری افتتاحیه نهمین جشنواره شکرگزاری برداشت انگور هزاوه اراک، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره نشان از ظرفیت شهرستان اراک و روستای هزاوه در حوزه کشاورزی و تولید محصولات مرغوب دارد.

وی ادامه داد: باید بتوان از ظرفیت این جشنواره بیشتر و بهتر برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره‌ها باید گسترش پیدا کند تا توانمندی مردم این استان به کشور معرفی شود و نقش رسانه‌ها در این حوزه بسیار مهم است.

اکرمی گفت: صادرات انگور به تبع با سختی انجام می‌شود، اما محصولات و مشتقات آن می‌تواند به عنوان محصول صادراتی به کار گرفته شود.

وی افزود: تولید محصولات ارگانیک در دنیا با مشتری‌های فراوانی همراه است بنابراین باید مشتقات حاصل از انگور به داخل و خارج از کشور صادر شود که نیازمند عزم همگانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان باید برای معرفی و صادرات محصولات تولید شده از انگور روستای هزاوه به خارج از کشور پیگیری کنند.

اکرمی خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها نوعی تعامل اجتماعی محسوب می‌شود که نشاط اجتماعی را به دنبال دارد و باید گسترش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: درصدد هستیم با برگزاری این جشنواره ها زمینه معرفی روستاهای استان بیشتر فراهم شود و توسعه گردشگری روستایی مورد توجه قرار گیرد.

ایزدی افزود: مکان هایی مانند روستای هزاوه به سبب محصولات و پیشینه تاریخی و فرهنگی و وجود بزرگانی مانند قائم مقام فراهانی در زمینه توسعه گردشگری روستایی یک برند هستند.

وی اظهار کرد: منزل تاریخی امیرکبیر در هزاوه یک ظرفیت گردشگری مناسب است که می تواند توسعه اقتصادی و فرهنگی این روستا را به همراه آورد.


دراین مراسم باحضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار از تولید کنندگان برتر انگور و برگزار کنندگان با اهدای جوایز ولوح تقدیر  قدر دانی گردید

گفتنی است جشنواره انگور هزاوه از امروز ۲۴ مهرماه لغایت 3 آبان به مدت ده روز از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ در روستای هزاوه برای بازدید علاقمندان دایر است.

جشنواره هزاوه
 
نهمین جشنواره انگور هزاوه افتتاح شد+تصاویر
نهمین جشنواره انگور هزاوه افتتاح شد+تصاویر
نهمین جشنواره انگور هزاوه افتتاح شد+تصاویر
نهمین جشنواره انگور هزاوه افتتاح شد+تصاویر
نهمین جشنواره انگور هزاوه افتتاح شد+تصاویر
نهمین جشنواره انگور هزاوه افتتاح شد+تصاویر
نهمین جشنواره انگور هزاوه افتتاح شد+تصاویر
نهمین جشنواره انگور هزاوه افتتاح شد+تصاویر
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار