معاون وزیر آموزش و پرورش
معاون وزیر آموزش و پرورش ‌و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به نقش آموزش و پرورش کارآمد در توسعه‌یافتگی کشور گفت: سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش به توسعه پایدار کشور منجر خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 17 October 2019
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، مجتبی زینی‌وند در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: میزان دسترسی مناسب افراد به آموزش با کیفیت در کنار مولفه‌های سلامت و امنیت، نشان‌دهنده این است که یک کشور تا چه میزان در مسیر منطقی توسعه‌یافتگی قرار دارد.
وی بهترین مرجع برای گره‌گشایی از آموزش و پرورش را شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها دانست و تصریح کرد: این امر به‌دلیل حضور مسوولان و مقامات بخش‌های مختلف یک استان در این شوراست.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مناسب‌سازی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در شوراهای آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت‌ نهادها و خیران نیز در این زمینه استفاده شود.
وی شوراهای آموزش و پرورش را پیونددهنده نهادهای اجرایی، مردم، خیران و آموزش و پرورش بیان و خاطرنشان کرد: رئیسان این شوراها می‌توانند موتور محرکه آموزش و پرورش بوده و با استفاده از ظرفیت‌های یاد شده، آن را پویا کنند.
زینی‌وند اظهار داشت: در هیچ جای دنیا دولت‌ها به‌تنهایی از عهده مدیریت آموزش و پرورش برنمی‌آیند و به‌دلیل محدودیت‌ منابع و افزایش روزافزون انتظارات مردم، مدیریت حوزه آموزش و پرورش، پشتیبانی فکری و مالی همه نهادها و مردم را می‌طلبد.
وی با اشاره به‌اینکه در سال‌های گذشته اداره آموزش و پرورش اصفهان جزو استان‌های دارای کمبود نیروی انسانی بود، افزود: با این وجود و با مساعدت استاندار و شورای آموزش و پرورش استان، نیروی انسانی این اداره، ساماندهی و سال تحصیلی جدید بدون هیچ کلاس درس فاقد معلم، آغاز شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در باره مدارس غیردولتی نیز گفت: مدارس غیردولتی بخشی از وظایف تعلیم و تربیت را عهده‌دارند و باری از دوش دولت برداشته‌اند.
وی این مدارس را در تمام قوانین با مدارس دولتی کشور، مشترک و مدارس غیردولتی را یکی از موثق‌ترین زیرسیستم‌ها و تجلی مشارکت مردم در امر آموزش و پرورش توصیف کرد.
زینی‌وند تاکید کرد: اگر مدارس غیردولتی تعطیل شوند باید چهار هزار کلاس درس جدید در کشور دایر شود.
وی خاطرنشان کرد: صدور مجوز راه‌اندازی مدارس غیردولتی در اختیار شورای نظارت استانی بوده و آموزش و پرورش تشخیص‌دهنده این خواهد بود که در کدام مناطق، تراکم دانش‌آموزان بیشتر و نیاز به صدور مجوز مدارس غیردولتی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کارگروه ویژه‌ای برای گنجاندن نهج‌البلاغه در ساعات فوق برنامه دانش‌آموزان تشکیل خواهیم داد.
یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش ‌و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، دکتر عباس رضایی، استاندار اصفهان و اعضای شورای آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار