فرماندار آران‌وبیدگل با اشاره به ضرورت ساماندهی منطقه نمونه گردشگری مرنجاب و توجه ویژه دولت دوازدهم گفت: مسیر دسترسی به این کویر با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسوولان امر، برای ساماندهی در سال‌جاری ردیف بودجه دریافت کرده است.
کد خبر: ۷۸۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 19 October 2019

اسماعیل بایبوردی در نشست هم‌اندیشی با فعالان گردشگری آران‌وبیدگل افزود: مسیر منتهی به کویر مرنجاب هنوز در حوزه راه‌های کشور تعریف نشده که پیگیر تصویب آن به عنوان جاده گردشگری هستیم.

وی بیان کرد: ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل بودجه تملک دارایی‌ها برای ساماندهی جاده مرنجاب- سنبک- ویگل امسال مصوب کردیم.

فرماندار آران‌وبیدگل یادآور شد: نخستین اقدام در سال‌های گذشته برای ساماندهی مسیر مرنجاب از جانب دولت دوازدهم صورت گرفت و پس از برداشتن این گام در تخصیص اعتبار، وزارت راه و شهرسازی هم بر اساس قول‌های داده شده، موظف به تخصیص اعتبار برای ساماندهی آن است.

وی با تشریح کرد: ساماندهی منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال در یک‌سال گذشته صورت گرفت که شامل نصب ۲ دستگاه آنتن بی تی اس (BTS) با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای دولتی، مرمت و ساماندهی کاروان‌سرای مرنجاب با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ساخت ورودی و نصب تابلو با اعتبار پنج میلیارد ریال بوده است.

بایبوردی از تشکیل افزون‌بر ۲۰ پرونده سرمایه‌گذاری در کویرهای منطقه خبر داد و تاکید کرد: ساماندهی اساسی کویرهای این شهرستان با ورود سرمایه‌گذاران شتاب می‌گیرد که به جد پیگیر این مهم در مجموعه فرمانداری هستیم.

وی اضافه کرد: شرکت سرمایه‌گذاری وابسته به شهرداری آران‌وبیدگل نیز برای مدیریت منطقه مرنجاب ورود می‌کند و امیدواریم با این اقدام، بسیاری از مشکلات منطقه برطرف شود و زیرساخت‌ها و امکانات لازم جهت پذیرایی بیشتر از گردشگران فراهم شود.

فرماندار آران‌وبیدگل با تاکید بر ضرورت تشکیل هر چه زودتر انجمن همیار گردشگری در کویرهای این شهرستان اظهار داشت: این انجمن می‌تواند به عنوان بازوان توانمند در مدیریت گردشگری وارد عمل شده و بسیاری از مشکلات فرهنگی را برطرف کنند.

وی افزود: اقدام‌هایی در زمینه ترویج برنامه فرهنگی مذهبی در منطقه گردشگری کویر مرنجاب هم در یک‌سال گذشته صورت گرفته که می‌توان به نصب تابلوهای تبلیغاتی، تهیه و توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی و نقشه‌های گردشگری، اقامه نماز جماعت و برگزاری آئین‌های دینی، مذهبی و فرهنگی در منطقه با اعزام مبلغان از جمله در تعطیلات نوروزی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار