حاجی دلیگانی:
نماینده برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد واحدهای پتروشیمی به ۲۵۰ لیتر بر ثانیه به آب نیاز دارد که این کمبود اصلی‌ترین مانع ما برای ایجاد این واحدها به شمار می‌رود.
کد خبر: ۷۸۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 20 October 2019

حسینعلی حاجی دلیگانی درباره وضعیت اشتغال در استان اصفهان و لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود برای کاهش بیکاری اظهار داشت: از جمله مطالعاتی که در این زمینه انجام دادیم ایجاد واحدهای پتروشیمی در منطقه است.

وی افزود: این واحدها نیاز کشور است و گاز به عنوان مواد اولیه آن در کشور وجود دارد، همچنین زمین و نیروی انسانی لازم نیز برای ایجاد این واحدها موجود است.

نماینده برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها مشکل بر سر راه ایجاد این واحدها کمبود آب است، گفت: ایجاد واحدهای پتروشیمی به 250 لیتر بر ثانیه به آب نیاز دارد که این کمبود اصلی‌ترین مانع ما برای ایجاد این واحدها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در حال هماهنگی با مسئولان ذی‌ربط هستیم تا حتی از پساب جاده حبیب آباد به اصفهان برای این موضوع استفاده کنیم زیرا سرمایه‌گذار نیز اکنون وجود دارد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه ایجاد این واحدها می‌تواند در فاز نخست برای چندین هزار نفر شغل ایجاد کند، تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای 34 هزار نفر چشم انداز بلندمدت این برنامه است.

وی با بیان اینکه ایجاد راه آهن در دو شهرستان برخوار و شاهین‌شهر و میمه از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: طی مطالعات انجام شده بناست که 76 کیلومتر ریل آهن در منطقه ایجاد شود تا شرکت‌های بزرگی همچون هسا، پالایشگاه و پتروشیمی اصفهان را به مانند زنجیر به یکدیگر وصل کند که سبب توسعه صنعتی در منطقه می‌شود.

برچسب ها: پتروشیمی ، اشتغال ، آب ، اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار