رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم جابجائی دکل آنتن های ارتباطی BTS نصب شده در مجاورت مدارس و مراکز آموزشی سطح شهر تاکید کرد.
کد خبر: ۷۹۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳ 20 October 2019

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، در جریان صد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت:  تامین ایمنی،سلامت و پایداری مراکز آموزشی به عنوان کانون های توانمند سازی جامعه از ضرورت های توسعه پایدار است و در این مسیر همه ما باید دست در دست هم، شرایطی را فراهم کنیم تا دانش آموزان بهترین شرایط را برای کسب دانش و آگاهی را در مدارس تجربه کنند، نه اینکه به بهانه های مختلف دسترسی،ایمنی،سلامت و تاب آوری مراکز آموزشی را خدشه دار کنیم.

 

او افزود: بر اساس بند 20 ماده 3  مصوبه "ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی در شهر تهران" شورای اسلامی شهر تهران مصوب 041/02/1391 مکان‌یابی سایت‌های زمینی دکل ها،آنتن ها و ایستگاههای ارتباطی باید در «محل‌های کم تردد شهر، دارای حریم سبز، دور از بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و مراکز آموزشی و اماکن مسکونی و ضمن رعایت کلیه نکات ایمنی و استانداردهای لازم ازجمیع جهات (بهداشتی، فنی و غیره) و همچنین رعایت دید و منظر شهر»انجام گردد.

فراهانی اضافه کرد: اما متاسفانه در اثر کم توجهی و بی تفاوتی مجریان و ناظران، شاهد مکان یابی و نصب دکل و آنتن ها در مجاورت مراکز آموزشی هستیم، امری که نه تنها مغایر مصوبه و الزام شوراست بلکه هیچ عقل سلیمی نیز اجرای آن را تایید نخواهد کرد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:  برابر پیگیری های دبیر محترم شورایاری محله اکباتان فقط در این شهرک در مجاورت مدارس ابتدائی و راهنمائی صادقین و مدرسه حضرت معصومه(س) دکل نصب شده است و متاسفانه علی رغم مکاتبه و پیگیری های قابل تقدیر ایشان از 29/11/1395 تاکنون شهرداری و شرکت مخابرات اقدامی برای برچیدن و جابجائی دکل ها به عمل نیاورده اند.

او تصریح کرد: اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره « لزوم جابجائی دکل آنتن های ارتباطی BTS نصب شده در مجاورت مدارس و مراکز آموزشی سطح شهر (به ویژه در شهرک اکباتان)» به شهرداری تهران تذکر می دهم، انتظار دارم شهرداری بیش از پیش به مساله ساماندهی دکل های ارتباطی که در گذشته در مجاورت مراکز آموزشی، درمانی و اماکن مسکونی نصب شده اند توجه کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی ،شهردار محترم تهران شاهد توجه بیش از پیش به تامین ایمنی،سلامت و پایداری مراکز آموزشی شهر تهران باشیم.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار