علیرضا حیدری در گفتگو با تابناک :
رییس اداره بهداشت و بیماری‌های طیور زنبور عسل کرم ابریشم و آبزیان استان کرمانشاه گفت: مطابق دستورالعمل سازمان طرح واکسیناسیون ماکیان روستایی در کرمانشاهدر حال اجرا است
کد خبر: ۷۹۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 21 October 2019

علیرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت :طیور به دو بخش صنعتی وروستایی ، سنتی  تقسیم می شود . 

 وی خاطر نشان کرد: طرحی که الان در حال اجراست توسط خود سازمان دامپزشکی به عنوان مجری طرح واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل برای طیور بومی است.

رییس اداره بهداشت و بیماریهای طیور زنبور عسل کرم ابریشم و آبزیان استان کرمانشاه افزود:واحدهای صنعتی بر اساس دوره ای و مطابق دستور العملی که دامپزشک واکسن های مختلف را طی دوره های متعدد تجویز و بصورت خوراکی استفاده  می کنند.

حیدری تصریح کرد: دراستان کرمانشاه حدود ۷۰۰ هزار قطعه تحت پوشش این طرح قرار می گیرند که تاکنون حدود ۵۵۰هزار قطعه واکسینه  و مابقی در دست اجرا است.


به گفته این مسئول،این طرح از اواسط شهریور دروبرای ماکیان روستایی و به صورت کاملا رایگان و خوراکی استفاده می کنند.

وی ابراز داشت: این واکسن را داخل آب مورد استفاده طیور میریزند و یک ساعت محرومیت از آب میدهند که تشنه شوند و همه ی این ماکیان این واکسن خوراکی را استفاده میکنند

حیدری تاکید کرد: پرورش دهندگان روستایی باید همکاری لازم را با دامپزشکان داشته و همه طیور از این واکسن استفاده کنند و روستائیان در نگهداری طیوری که دارند یکسری اصول اولیه بهداشتی رعایت کنند.

 رییس اداره بهداشت و بیماریهای طیور زنبور عسل کرم ابریشم و آبزیان استان کرمانشاه در پایان گفت:روستائیان ماکیان را آزاد و رها نکنند زیرا یکی از راههای انتقال بیماری ارتباط این پرندگان روستایی با پرندگان وحشی است که در نهایت هم باعث هدر رفتن زحمات اون خانه روستایی میشود و هم منجر به تلف شدن این طیور خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار