مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی:
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ازاجرای طرح پوشش بیمه همگانی دراوایل آبان ماه خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 22 October 2019

طرح پوشش بیمه همگانی از اوایل آبان ماه آغاز می شود

به گزارش تابناک مرکزی محمدرضا جیریایی درمراسم تجلیل ازفعالان حوزه سلامت استان مرکزی افزود: پوشش اجباری بیمه سلامت برای آحاد مردم که عمدتا افراد ناتوان هستند مدنظر قراردارد.
وی با بیان اینکه ماهانه 250 هزارنفر برای دریافت تشخیصی ودرمانی به موسسات طرف قرارداد استان مرکزی مراجعه می کنند یادآور شد : ماهانه 200میلیارد ریال بابت مراجعه افراد به مراکز طرف قرارداد هزینه می شود.
جیریایی با بیان اینکه در سال ۹۷ بالغ‌بر ۱۴ میلیارد تومان برای بیماران هزینه شده است گفت: سازمان بیمه خدمات درمانی در آبان ماه سال ۷۳ در مجلس شورای اسلامی با قانون مبنی بر بیمه همگانی با هدف پوشش فراگیر بیمه برای آحاد جامعه تشکیل شدو بر همین اساس از ۳ تا ۹ آبان ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه در سال ۷۴ که سازمان بیمه خدمات درمانی فعالیت خود را آغاز کرد بیش از ۶۰ درصد مردم کشور فاقد هرگونه بیمه ای بودندافزود:در سال ۷۶ بر اساس قانون، صندوق روستایی تشکیل وبراساس ً آن تمامی روستائیان را تحت پوشش بیمه قرار گرفت و هم اینک ۳۲۰ هزار نفر از روستائیان در استان مرکزی به طور رایگان بیمه شده اند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه در سال ۹۳ پیرو ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری در حوزه سلامت سازمان بیمه سلامت مکلف شد تا کلیه افراد فاقد بیمه را پوشش دهد اظهارداشت: ۱۱۵ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه حدود 563 هزار نفر جمعیت بیمه شده دراستان مرکزی وجود دارد که از 730موسسه طرف قرارداد فعال دراین استان خدمات دریافت می کنند اظهارداشت: ۸۸ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت و ۵۶۳ هزار نفر بیمه شده داریم که از موسسات خدمات درمانی دریافت می کنند افزود: در استان مرکزی ۱۱۵۴ بیمار خاص داریم.
جیریایی با بیان اینکه در سال ۹۷ بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان برای بیماران هزینه شده است، گفت: ۲۱۵ نفر از بیماران خاص این استان دیالیزی، 595 نفر ام اسی ، ۴۱ تالاسمی و هپاتیت و سایر بیماری های خاص هستند.
وی با بیان اینکه تنها بیش از ۸ میلیارد تومان برای بیماران دیالیزی هزینه می شود افزود: این ارقام نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی تا چه اندازه به درمان اهمیت می دهد.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی مهمترین عوامل دیالیز شدن را دیابت و فشار خون دانست و گفت: نمک و شکر عامل مهم این دو بیماری هستند که درصورت اصلاح سبک زندگی مان بدون شک از بروز این بیماری ها جلوگیری می کنیم.
وی با بیان اینکه اجرای دولت الکترونیک توسط سازمان بیمه سلامت نیز بطور جدی پیگیری می شود گفت: یکی از برنامه های مهم در این زمینه نسخه نویسی الکترونیک است.
جیریایی با بیان اینکه هم اینک نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان های اراک، خمین، دلیجان و محلات اجرا می شود افزود:امید می روداین طرح تا پایان سال در کل شهرستان های استان اجرایی شود.
وی ادامه داد: الکترونیکی شدن نسخه های درمان سبب بهینه شدن مصرف دارو در خانواده ها خواهد شد.
وی با اشاره به افزایش پرت دارویی در کشور زیاد گفت: الکترونیکی شدن نسخه می تواند باعث کاهش خطاهای پزشکی و سرعت در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرار داد شود.
جیریایی یکی دیگر از اقدامات این سازمان را رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری اعلام کردوگفت: در استان مرکزی از هر دانشگاه یک مرکز را عملیاتی کرده ایم که این کار سبب صرفه جویی در مصرف کاغذ خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار پرونده بستری در سال داریم که میانگین هرکدام ۲۰ برگ است افزود: در سال بیش از یک میلیون و پانصد هزار برگ می شود و این اقدام علاوه بر صرفه جویی سبب سرعت در رسیدگی و ارسال شفاف اطلاعات و آمار برای برنامه ریزی در سیاست گذاری های حوزه سلامت خواهد شد.

طرح پوشش بیمه همگانی از اوایل آبان ماه آغاز می شود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار