کنگره بین‌المللی انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران روز چهارشنبه در آیینی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۹۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 23 October 2019

دبیر علمی کنگره در این زمینه گفت: معرفی رویکردهای جدید تشخیصی و درمانی در حیطه‌های مختلف جراحی مغز و اعصاب با موضوع‌ تومورهای مغزی، آسیب‌های مغزی و نخاعی، بیماری‌های ستون فقرات، صرع و تشنج، بیماری‌ها و جراحی‌های عروقی مغز، جراحی سیستم عصبی کودکان، جراحی و مدیریت بیماری‌های عملکردی مغزی از جمله هدف‌های برگزاری این کنگره است.

اسماعیل فخاریان، هدف اصلی از برگزاری کنگره را بهره‌گیری از تجربه‌های ارزشمند جراحان مغز و اعصاب و ستون فقرات در سطح ملی و بین‌المللی عنوان کرد و افزود: افزون‌بر جراحان و متخصصان داخلی مغز و اعصاب، نمایندگانی از کشورهای آمریکا، ایتالیا، آلمان و ترکیه هم در این کنگره حضور دارند.

وی بیان کرد: ۱۳۰ مقاله از متخصصان مغز و اعصاب داخلی و خارجی به دبیرخانه فرستاده شده بود که ۱۰۸ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت تا در قالب ۶۶ مقاله سخنرانی و ۴۲ مقاله پوستر به مدت سه روز ارائه شود.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران با اشاره به دریافت ۱۲ مقاله در بخش دانشجویی از سوی دبیرخانه اضافه کرد: برای نخستین‌بار در طول برگزاری این کنگره با هدف ارج نهادن به تلاش‌های بی‌‎دریغ دکتر رحمت به عنوان یکی از بنیان‌گذاران جراحی اعصاب در کشور، جایزه‌ای به سه مقاله برتر اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از یک‌هزار جراحی اعصاب در این شهرستان انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به در دسترس بودن و همچنین کیفیت مناسب خدمات در بخش جراحی اعصاب، این مجموعه از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است.

فخاریان همچنین با اشاره به مرکز تربیت دستیار تخصصی جراحی اعصاب در این دانشگاه یادآور شد: کاشان تنها شهرستان غیر از مرکز استان‌ها است که در آن دستیار تخصصی جراحی اعصاب تربیت می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار