پیگیری خبر تخریب خانه های غیر مقاوم در کلوسه
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه 280 خانوار در روستای کلوسه فریدونشهر زندگی می کنند، اعلام کرد: 82 درصد واحدهای مسکونی روستای کلوسه غیرمقاوم است.
کد خبر: ۷۹۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 23 October 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، بدنبال پیگیری خبر تخریب خانه های غیر مقاوم در روستای کلوسه ، قوی بیان دراین ارتباط اظهار داشت: روستای کلوسه جزو هفت روستای پشتکوه دوم  از شهرستان فریدونشهر است که یک روستای بسیار زنده و سرحال  است و در سال 95 کارمقاوم سازی و بهسازی مساکن روستایی در کلوسه آغاز شد.
وی با بیان اینکه مساکن روستای کلوسه عمدتا از خشت و گل است بنابراین طی سالهای 96-95 اقدام به تخصیص وام های بانکی و حتی تسهیلات بلاعوض برای ساخت مساکن مقاوم به روستائیان کلوسه کردیم، ادامه داد: از آنجائیکه مسیر روستای کلوسه بسیار صعب العبور است و برای حمل مصالح ساختمانی با مشکلات زیادی مواجه بودیم به همین دلیل از دیگر دستگاه ها از جمله دهیاری ها، مدیریت بحران استان، شرکت های آب ، برق و پالایشگاه نفت  درخواست کمک و یاری کردیم.
قوی بیان با اشاره به اینکه از فریدونشهر تا روستای کلوسه نزدیک به 110 کیلومتر راه است و حداقل یک کامیون برای حمل مصالح سنگی و شن و ماسه و سیمان و میلگرد 5 ساعت تو راه هست و تمام این مسائل باعث شد که برای رفع این مشکل اقدام به راه اندازی  یک ایستگاه تولید شن و ماسه کنیم ، گفت: طی سال 96-95 ، کار ساخت و ساز 70 واحد مسکونی را به اتمام رساندیم.
وی افزود: در سال 97 با کمک سپاه دانشگاه امام حسین که به اشتباه بسیج سازندگی ذکر شده بود، اقدام به ساخت 94  واحد مسکونی در قالب 48 پلاک دو طبقه کردیم که کار فنداسیون، اسکلت بندی، دیوارکشی و سقف آن در حال انجام است و نقشه برداری تمام واحدها به اتمام رسیده است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: تمام تلاش ما بر این است که تا آخر آبان ماه حداقل کار ۴۸ واحد را به اتمام برسانیم و سقف تمام واحدها گذاشته شود که بتوانیم سرپناهی برای مردم ایجاد واز چادرها آنها را خارج کنیم.
وی با اعلام اینکه هم اکنون مشکل مالکیتی که در ساخت و سازها پیش آمده بود، حل شده است و بیشتر اختلاف ها روی مرتب کردن شکل هندسی زمینها بود که حل شد، ادامه داد: ضمناً درکنار تسهیلات بانکی وکمکهای بلاعوض تعداد 160 کیسه سیمان رایگان هم به متقاضیان اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار