استاندار ایلام:
استاندار ایلام از تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری استان تا پایان شهریور امسال به ۸.۷ درصد رسیده که این میزان سال گذشته ۱۱.۹ درصد بوده است و کاهش ۳.۲ درصدی را تجربه کرده است.
کد خبر: ۷۹۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 26 October 2019

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی گفت: بر اساس گزارش تجارت‌نیوز از تحلیل داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سرمایه‌گذاری در ۱۹ استان کشور در چهارماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل سیر افزایشی داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش استان ایلام با بیش از ۲۰۰ درصد افزایش در چهار ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به همراه استان های تهران، همدان، اردبیل، کرمان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی از استان های پیشتاز در امر سرمایه گذاری در کشور بشمار می روند.

وی افزود: این در حالی است که در این بازه زمانی ۱۲ استان کشور با کاهش میزان سرمایه‌گذاری روبرو بوده‌اند.

وی در ادامه از کاهش نرخ بیکاری استان به پائین تر از میانگین کشوری خبر داد و گفت: در حالیکه میانگین نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال به ۱۰.۵ درصد رسیده است نرخ آمار بیکاری استان با ۱.۸ درصد کاهش نسبت به میانگین کشوری به ۸.۷ درصد رسیده است.

گفتنی است استان ایلام بر اساس آخرین برآورد مرکز آمار کشور در حال حاضر با نرخ بیکاری ۸.۷ درصد جزو ۹ استان پیشتاز در کاهش آمار بیکاری در کشور است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار