مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به حجم بارندگی گسترده چند روز اخیر پایتخت گفت: روزانه ۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ها و مسیل‌های اصلی شهر و یک هزار تن زباله از کانال‌های فرعی توسط عوامل شهرداری جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۷۹۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 30 October 2019
روزانه ۱۵۰۰ تن پسماند از مسیل‌های تهران جمع‌آوری می‌شود

به گزارش تابناک تهران، اصغر عطایی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارش دیشب به ویژه از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ پرحجم بود و طبق گزارشات رسمی در ایستگاه مهرآباد حجم بارش ۱۹ میلی متر و ایستگاه شمیرانات ۳۲ میلی متر بود که این حجم بارش را می توان با سیل ۹۴ کن مقایسه کرد.

وی همچنین اظهارداشت: ۵۳۰ کیلومتر مسیل اصلی و ۱۰ هزار کیلومتر شبکه فرعی انهار تهران به صورت مستمر لایروبی و پاکسازی می شود.
به گفته این مقام مسئول، دیشب تنها در ۴ نقطه آبگرفتگی وجود داشت که بیشتر مشکل آن به موضوع عمرانی مربوط می شد اما کمتر از نیم ساعت یعنی تا ساعت ۱۰ شب رفع مشکل شد.
وی ادامه داد: با توجه به حجم بارش های این چند روز هیچ آبگرفتگی در رودخانه‌ها، کانال‌ها و مسیل‌های شهر به وجود نیامد و تنها در حدود ۱۰ درصد از ظرفیت آنها دچار آبگرفتگی شد.
عطایی در خصوص آبگرفتگی تونل امیرکبیر تهران نیز گفت: آبگرفتگی این تونل مربوط به مشکل عمرانی است که در کمترین زمان نسبت به رفع آن اقدام شد.
وی خاطرنشان کرد که بیش از ۱۵ هزار نفر عوامل خدماتی شهرداری، ‌ آتش نشانی‌ و مدیران تا پایان هفته در آماده‌باش کامل قرار دارند و در صورت آبگرفتگی در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام می کنند.
عطایی از شهروندان درخواست کرد که زباله ها و پسماند خود را در معابر و کانال های شهری نریزند و در صورت بروز آبگرفتگی در کوچه و محله های خود با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار