مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از مشاهده ملخ‌های بومی در مزارع کلزا این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 30 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: طاهره امیری مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه ملخ‌ها از تمام محصولات زراعی و باغی تغذیه می‌کنند، اظهار کرد: به تازگی کلزا از جمله گیاهانی هستند که مورد توجه خاص ملخ‌های بومی قرار دارد.

او ادامه داد: پوشش گیاهی مناسب و سبز بهار و تابستان امسال، بارش‌های خوب بهاره، آب و هوای مناسب، بافت خاک نرم و مناسب باعث شده آفت بتواند در مناطقی که فرود آمده مستقر و به جفتگیری و تخم ریزی بپردازد.

امیری با اشاره به اینکه ملخ‌هایی که این روز‌ها در مزارع کلزا مشاهده می‌شوند نسل آخر ملخ‌های بهار امسال بوده اند، تصریح کرد: این ملخ‌ها پس از تغذیه اقدام به تخم گذاری کرده و زمستان را در قالب کپسول‌های تخم در خاک به سر می‌برند.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه هر کدام از این ملخ‌ها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخم می‌گذارند، تصریح کرد: بی شک شرایط مبارزه با این ملخ‌ها حساس است و در صورت غفلت می‌تواند در بهار آینده به صورت طغیانی ظاهر شوند.

امیری بیان کرد: شکی نیست که کنترل هجوم ملخ‌های بومی قبل از بلوغ و تخم گذاری، باید از طریق سم پاشی مزارع یا طعمه مسموم در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار