نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در جریان مطالعات و گزارشات سازمان نقشه برداری در خصوص فرونشست گفت: این پدیده فاجعه‌آمیز است و نباید بگذاریم فاجعه دیگری مثل پلاسکو رخ دهد و بعد به فکر چاره‌اندیشی برای آن باشیم.
کد خبر: ۷۹۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 30 October 2019

نماینده مردم تهران: نباید فاجعه پلاسکو تکرار شود

به گزارش تابناک تهران، فاطمه ذوالقدر روز چهارشنبه در بازدید میدانی از مناطق تحت پدیده فرونشست به میزبانی سازمان نقشه‌برداری اظهار داشت: حفاری‌های متعدد مترو با توجه به نرخ فرونشست در تهران باید با بررسی‌های لازم و دقیق، اصولی و با کمترین اثر مخرب خود بر عمق زمین انجام شود.

وی در محل سازمان نقشه‌برداری ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس، بیش از پیش به این موضوع توجه نشان دهد و کمیته‌ای که در این‌باره تشکیل داده را فعال کند تا علاج واقعه قبل از وقوع باشد و دیگر شاهد اتفاقات ناگوار حاصل از چنین پدیده‌هایی نباشیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید عمق حادثه دیده شود و از همین حالا کارگروهی برای پرداخت بودجه انجام شود. همچنین نیاز است در کمیته عمران بودجه‌ای برای فرونشست در نظر بگیریم تا خسارت به حداقل برسد.

 

طرح جامع حفاری نیاز است

همچنین در ادامه صفا صبوری دیلمی معاون عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: نبود طرح جامع در کشور مشکل پیش آورده است، بنابراین باید تمامی ساختار زمین و حفاری‌ها طبق نقشه‌های سازمان باشد.

وی ادامه داد: فقدان نقشه زیرزمینی کلان شهر باعث شده هر نهاد و سازمانی هر جایی را به هر عمقی حفر کنند. تهیه نقشه زیر زمینی شهر تهران باید در اولویت قرار گیرد و این اتفاق نشان می‌دهد مناطق حفاری مجاز در کجا انجام می‌شود.

به گفته دیلمی، طرح‌های شهری باید طبق نقشه‌های سازمان نقشه‌برداری انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار