واشنگتن پست گزارش داد؛
به گزارش روزنامه واشنگتن پست عامل نفوذی آمریکایی‌ها در گروه تروریستی داعش مخفیگاه ابوبکر البغدادی را فاش کرده است!
کد خبر: ۷۹۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 30 October 2019

جاسوس داعش برای جایزه ۲۵ میلیون دلاری مخفیگاه البغدادی را لو داد

به گزارش تابناک سمنان: روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی نوشت: عملیات نظامی ارتش آمریکا که ادعا می‌شود به کشته شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش منجر شد بدون اطلاعات مخبر داعش ممکن نبود.

بر اساس گزارش این روزنامه، عامل نفوذی آمریکایی‌ها در گروه تروریستی داعش نه تنها از مخفیگاه البغدادی اطلاع داشت بلکه بر چیدمان اتاق به اتاق این مجموعه مشرف بود.

مقامات آمریکایی به این روزنامه گفتند اطلاعاتی که این عامل در اختیار ارتش آمریکا قرار داد در طول حمله بسیار حیاتی بود.

این عامل نفوذی که از عناصر داعش بود در طول عملیات حضور داشت، اما دو روز بعد به همراه خانواده اش به صورت کاملا مرموز فرار کرد. ملیت این جاسوس اعلام نشده است، اما گفته می‌شود او برای دریافت جایزه ۲۵ میلیون دلاری که دولت آمریکا برای البغدادی گذاشته بود، حاضر شد محل اختفای او را لو دهد.

گفته می‌شود او با پیوستن به نیرو‌های دموکراتیک سوریه، چندین هفته در خدمت آن‌ها و نیرو‌های آمریکایی بود. این رویه از تابستان سال جاری آغاز شده بود، اما اعتماد به او طی چند هفته گذشته فراهم شد.

یک مقام آمریکایی گفت: طی دو هفته گذشته اعتماد به او کاملا جدی شد.

پنتاگون و کاخ سفید هنوز به طور رسمی در مورد این گزارش اظهارنظر نکرده‌اند. واشنگتن پست گزارش خود را براساس اطلاعاتی از دو مقام فعلی و پیشین آمریکا و یک مقام رسمی از خاورمیانه منتشر کرده است.

بامداد یکشنبه یک مقام نظامی آمریکایی مدعی شد ابوبکر البغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیرو‌های ویژه آمریکا قرار گرفته و کشته شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار