رئیس پلیس فتا استان البرز از کشف یک پرونده در خصوص نوجوانی که با استفاده از فضای مجازی موجب هتک حیثیت معلمش شده بود، خبر داد.
کد خبر: ۷۹۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 30 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرهنگ محمد اقبالی در تشریح این خبر گفت: شخصی که خود را به عنوان یکی از معلمان مدرسه ای معرفی کرد به این پلیس مراجعه و اعلام داشت که صفحه جعلی در اینستاگرام با هویت وی ایجاد گردیده که با انتشار یکسری مطالب ضمن هتک حیثیت اش قصد اخاذی از او را دارد، به نحوی که به خاطر آبروریزی بعمل آمده به ناچار مجبور شده از ادامه حضور در مدرسه مذکور سرباز زند و به دلیل حساسیت موضوع مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. 

این مسئول انتظامی گفت: دربررسی های بعمل آمده کاشف بعمل آمد شخصی ناشناس با یک صفحه ای جعلی با معرفی خود بعنوان یک خانم اقدام به چت کردن با شاکی موصوف نموده، و با  اغفال او از مطالب عاشقانه ردوبدل شده اسکرین شات تهیه و با ایجاد صفحه جعلی و فالو کردن دانش آموزان مدرسه مذکور به نوعی موجب هتک حیثیت شاکی موصوف شده است . 

وی در ادامه افزود: در این راستا اقدامات فنی . اطلاعاتی پیچیده ای انجام گردید که  متهم با هویت ع م شناسایی و  در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به این پلیس منتقل شد.

سرهنگ محمداقبالی گفت: با بررسی های بیشتر مشخص شد متهم یکی از شاگردان شاکی بوده که به دلیل اختلافی که با وی داشته اقدام به ایجاد صفحات جعلی علیه وی نموده و قصد برهم زدن آرامش وی را داشته است .

این مقام انتظامی  هشدار داد: متاسفانه در زندگی هر شخصی افرادی وجود دارند که خواسته یا ناخواسته با وی دچار مشکل می شوند و قصد برهم زدن آرامش وی را داشته و یکی از راههایی که در ابتدا به ذهن شخص خطور می کند سوء استفاده از فضای مجازی می باشد ، هموطنان گرامی بایستی به این نکته توجه کافی و وافی را داشته باشند .

رئیس پلیس فتا استان البرز به شهروندان عزیز توصیه کرد: هتک حیثیت افراد در بستر فضای مجازی مانند پخش محتواهایی نظیر صدا و تصویر به صورت فیلم، عکس و متن چه با تغییر و چه بدون تغییر و با توجه به اینکه رضایت فردی نیز در کار نباشد موجبات ضرر و هتک حیثیت افراد را فراهم آورده و بر اساس قوانین حاکم پیگرد قانونی دارد.

این مقام مسئول بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار