معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: بعد از ساخت سه خط «بی آرتی»، محور بعدی خط «بی آر تی» در شهر اصفهان از ادامه خیابان آتشگاه در سه راه درچه آغاز و تا تقاطع جهاد و خیابان شمس آبادی امتداد می یابد که بخشی از طراحی ها در خصوص این خط تکمیل شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است. 
کد خبر: ۷۹۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 30 October 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با حضور در اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری اصفهان پاسخگوی مستقیم تلفنی شهروندان بود.
علیرضا صلواتی در حاشیه این برنامه، اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری را یکی از ادارات مهم برای پاسخگویی به شهروندان ذکر کرد و افزود: این اداره به منزله پلی برای شنیدن بی واسطه دغدغه های مردم است تا درخواست های خود را به صورت مستقیم و بدون رعایت چارچوب های اداری مطرح کنند.
وی با بیان اینکه امروز شاهد تماس های متعدد شهروندان از همه مناطق شهری اصفهان بودیم، تصریح کرد: موضوع پل های عابر پیاده، اصلاح هندسی خیابان ها، زمانبندی اتوبوس ها، ایمن سازی ها، تقاضای پارکینگ، مناسب سازی برای نابینایان، حضور پلیس راهور در مناطق و ... از جمله موضوعات مختلفی بود که در تماس شهروندان با اداره ارتباطات مردمی 137 مطرح شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: زمانی که شهروندان از منزل خارج می شوند چه با خودروی شخصی خود باشند چه از حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا پاسی از شب درگیر مسائل ترافیکی هستند که به تبع آن خواسته های ترافیکی نیز دارند؛ امیدوارم با همکاری همکارانمان این درخواست ها را پاسخ داده و شاهد حمل و نقل روان در شهر همراه با کاهش تصادفات باشیم.
وی با بیان اینکه باید بتوانیم رابطه با مردم را بهبود بخشیده و بازخورد اجرایی به مردم بدهیم، گفت: در صورتی که امکان انجام کاری هم وجود ندارد، لازم است دلایل آن برای مردم روشن شود؛ با این وجود تلاش ما این است که بتوانیم همه خواسته های شهروندان را پوشش دهیم.
صلواتی اصل اول حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری را بالا بردن ایمنی تردد در سطح شهر ذکر کرد و افزود: در کنار این موضوع لازم است راحتی و آسایش را در سفرهای شهری ایجاد کنیم. امیدوارم بازخورد مناسب را در کوتاه مدت به درخواست های متنوع مردم داشته باشیم تا اعتماد شهروندان به مدیریت شهری افزایش پیدا کند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری و با بیان اینکه در حوزه های مختلف این برنامه ها وجود دارد، اضافه کرد: پیگیری گسترش شبکه هوشمندسازی شهر، خودروهای ثبت تخلف و تکمیل آنها در مناطق مختلف، تکمیل شبکه دوربین ها، یکپارچه سازی سامانه پلاک خوانی که به برنامه ریزی سفر در شهر اصفهان کمک می کند از جمله برنامه های در دست اقدام این معاونت است.
200 اتوبوس شهری تا پایان امسال بازسازی می شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه هم اکنون سه خط ایستگاه بی آر تی در سطح شهر اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: همچنین راه اندازی دو خط جدید بی آرتی را در نظر داریم و امیدوارم تا پایان امسال ایستگاه‌ها و مسیر آن احداث شود، هم اکنون ادامه خط ۳ بی آر تی از میدان امام علی تا پایانه صمدیه بوده و محور بعدی خط بی آر تی نیز از ادامه خیابان آتشگاه و از سه راه درچه آغاز و تا تقاطع جهاد و خیابان شمس آبادی امتداد می یابد، بخشی از طراحی ها در خصوص این خط تکمیل شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.
وی با اشاره به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز تصریح کرد: امیدوارم در این موضوع بازسازی 200 دستگاه اتوبوس را تا پایان سال اجرایی کنیم، همچنین پیگیر خرید ناوگان جدید با اعتبار200  میلیارد تومان اوراق مشارکت هستیم.
صلواتی با بیان اینکه موضوع زمانبندی و هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی را تا پایان امسال به نتیجه می رسانیم، افزود: نوسازی و بهسازی ناوگان تاکسیرانی را نیز در دستور کار داریم و به دنبال تکمیل دو پارک سوار مدرن صفه و عاشق آباد هستیم.
آغاز عملیات ساخت سه ترمینال شهری در اصفهان تا پایان سال
وی از دستور کار قرار دادن احداث سه پایانه صمدیه، آیت الله غفاری و جنوب غرب خبر داد و گفت: تملک این سه پایانه در حال تکمیل است و تا پایان امسال کلنگ آغاز عملیات اجرایی آنها به زمین می‌خورد، همچنین دو طرح نرم افزاری طرح محدوده ترافیک و طرح پارک حاشیه ای هوشمند که تا آذرماه اجرایی می‌شود در دستور کار است و کمک می‌کند که شهروندان مدیریت سفرهای خود را داشته و از سفرهای اضافه جلوگیری شود. 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در موضوع مترو شروع عملیات اجرایی خط ۲ از محور خیابان سردار حجازی و مدرس نجفی شروع می شود و امیدوارم خط دو طی یک برنامه چهار ساله تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 160 تقاطع به سیستم های هوشمند مجهز است، تصریح کرد:  این تقاطع ها همه روزه در حال گسترش است، اصفهان در این زمینه پیشرو بوده و شانه به شانه تهران در حال حرکت است. اصفهان در موضوع سامانه های هوشمند در بحث کمیت و تعداد بعد از تهران دوم و بر اساس سرانه، اول است و باز هم در حال گسترش آن هستیم تا بتوانیم شهری قانونمند تر و ایمن تر از قبل داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار