آآذربایجان شرقی«یو اس نیوز» در جدیدترین رتبه‌بندی خود، بیش از ۱۵۰۰ دانشگاه جهان را بر اساس ۱۳ شاخص، اندازه‌گیری و اعلام کرده است که بر اساس آن دانشگاه تبریز با کسب امتیاز ۳۷.۹، رتبه ۸۴۱ دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۹۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 31 October 2019
به گزارش تابناک تبریز، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه در این خصوص گفت: بر پایه ویرایش ۲۰۲۰ رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز» دانشگاه تبریز با کسب امتیاز ۳۷/۹ در نظام بین المللی رتبه بندی .S.News2020، رتبه نهم دانشگاه‌های ایران، رتبه ۱۸۸ دانشگاه‌های آسیا، و رتبه ۸۴۱ دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است.

رسول زوارقی افزود: این دانشگاه همچنین بر مبنای همین نظام بین‌المللی رتبه بندی از نظر شاخص ارتباطات علمی بین‌المللی رتبه ۲۶۶ دنیا را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: بر مبنای این نظام رتبه بندی بین‌المللی، دانشگاه تبریز در حوزه موضوعی مهندسی، رتبه ۱۷۸ دنیا، در حوزه موضوعی شیمی، رتبه ۶۰۴ دنیا، و در حوزه موضوعی فیزیک رتبه ۶۹۴ دنیا را به دست آورده است.

بر اساس این گزارش، بر مبنای همین نظام رتبه بندی، رتبه دانشگاه تبریز از نظر شاخص‌های مختلف آموزشی و پژوهشی به شرح زیر اعلام شده است:

رتبه جهانی از نظر ارتباطات بین المللی ۲۶۶

رتبه جهانی از نظر اعتبار پژوهشی جهانی ۶۵۹

رتبه جهانی از نظر اعتبار پژوهشی منطقه ای ۲۰۷

رتبه جهانی از نظر شاخص تعداد انتشارات ۶۹۵

رتبه جهانی از نظر تعداد کتب ۱۳۷۰

رتبه جهانی از نظر تعداد کنفرانس‌ها ۸۶۵

رتبه جهانی از نظر تاثیر استنادی نرمال شده ۱۱۰۴

رتبه جهانی از نظر تعداد کل استنادها ۷۶۹

رتبه جهانی از نظر تعداد انتشاراتی که در میان ۱۰ درصد برتر پر استناد هستند ۶۹۳

رتبه جهانی از نظر درصد انتشاراتی که در بین ۱۰ درصد برتر پر استنادهستند ۸۰۱

رتبه جهانی از نظر درصد از کل مقالات با ارتباطات بین المللی ۱۱۹۵

رتبه جهانی از نظر تعداد مقالات پراستنادی که در میان ۱ درصد برتر هستند ۹۳۹

رتبه جهانی از نظر درصد مقالات پراستنادی که در میان مقالات ۱ درصد برتر از نظر استنادی هستند ۱۱۹۹

این نظام به رتبه‌بندی ۱۵۰۰ مؤسسه برتر از نزدیکِ ۸۰ کشور از ۱۳ معیار کلیدی برای ارزیابی دانشگاه‌ها پرداخته که از این تعداد 31 دانشگاه ایرانی در میان مؤسسه‌های برتر جهان جای گرفته است که دانشگاه‌های «تهران»، «آزاد اسلامی»، «صنعتی شریف»، «صنعتی اصفهان»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران»، «صنعتی امیرکبیر»، «صنعتی نوشیروانی بابل»، «تربیت مدرس»، «تبریز»، «شیراز»، «علوم پزشکی مشهد»، «علم و فناوری ایران»، «فردوسی مشهد»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران» و «کاشان» از آن جمله هستند.

 

همچنین نام دانشگاه‌های «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان»، «یاسوج»، «یزد»، «گیلان»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز»، «صنعتی سهند»، «رازی»، «اصفهان»، «شهید باهنر کرمان»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز»، «بوعلی سینا»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بقیه‌الله (عج)»، «ارومیه» و «مازندران» نیز در این رتبه بندی آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار